W drugim kwartale 2019 roku LPP wypracowało ponad 2,2 mld zł przychodu – dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze sześć miesięcy tego roku przekroczyła 4 mld zł. Dobry kwartał polskiego producenta odzieży to zasługa pozytywnych wyników sprzedaży za granicą, zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz dalszych wzrostów w e-commerce. Sprzedaż internetowa zwiększyła się w tym czasie o 45% i stanowiła już 13% przychodów z Polski i 11,7% sprzedaży Grupy.
– Pozytywne zakończenie półrocza to przede wszystkim zasługa trafionych kolekcji, które przyciągnęły uwagę klientów pomimo niesprzyjających warunków pogodowych. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wyników marek Sinsay i House, które zakończyły kwartał z dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży. Zimna wiosna nie ostudziła naszych ambicji – salony LPP wypracowały w tym okresie dodatnie LFL, a sprzedaż internetowa rosła nam przez cały czas. Zauważamy też duży potencjał rozwoju kanału mobile, który już teraz odpowiada za ponad połowę przychodów z e-commerce. To efekt inwestycji, jakie poczyniliśmy w tym obszarze po to, aby nasze strony sklepów internetowych były jak najbardziej zgodne z filozofią „mobile first” – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP ds. finansowych.
Zobacz również
Według prognoz Business Insider Intelligence do roku 2023 w Stanach Zjednoczonych sprzedaż internetowa za pośrednictwem telefonów komórkowych stanowić będzie blisko 40% wszystkich operacji e-commerce. Tymczasem od początku bieżącego roku sprzedaż za pośrednictwem smartfonów stanowiła w strukturze sprzedaży internetowej LPP już ponad 50%, co znacząco przekracza światowe trendy.
Spółka utrzymuje stabilny poziom marży brutto, m.in. dzięki skutecznej polityce zarządzania towarem, która pozwala na większą elastyczność dostaw. Podobnie jak w analogicznym kwartale roku poprzedniego, LPP odnotowało marżę brutto na poziomie 59%. W odniesieniu do ubiegłego roku spółka obniżyła koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy o 4 p.p. Pomimo znaczących inwestycji w rozwój e-commerce i wynikających z rozwoju tego kanału rosnących kosztów logistyki, LPP zmniejszyło również całkowite koszty SG&A/m2 o 5 p.p. w skali roku. Wszystkie te czynniki przyczyniły się do wypracowania 205,5 mln zł zysku netto za drugi kwartał 2019 r.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Po raz pierwszy w historii odnotowaliśmy wyższe przychody ze sprzedaży za granicą niż w Polsce. Cieszymy się, że rosnące znaczenie eksportu w strukturze naszych przychodów generuje nam stały, organiczny wzrost. Przed nami kolejne, równie intensywne miesiące – dalej inwestujemy w e-commerce i przyspieszamy tempo rozwoju sieci stacjonarnej. Przewidujemy, że na zakończenie 2019 roku będziemy mogli pochwalić się aż 14% wzrostem powierzchni r/r – dodaje Przemysław Lutkiewicz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na koniec drugiego kwartału br. gdański producent odzieży prowadził sprzedaż na 24 rynkach. Kolekcje polskich marek spotkały się z dobrym przyjęciem w Europie Zachodniej, która jest dla spółki jednym ze strategicznych regionów. Pozytywnie na wyniki sprzedaży wpłynął także wzrost powierzchni handlowej na poziomie 10% r/r, w szczególności dynamiczny rozwój w Europie Południowo-Wschodniej. W ciągu trzech miesięcy polski producent odzieży zwiększył powierzchnię swoich salonów na Bałkanach o ponad 17 tysięcy m2. – Dostrzegamy duży potencjał rozwoju w Europie Południowo-Wschodniej, stąd wynika dynamiczny rozwój powierzchni w regionie i ostatnie debiuty na Słowenii oraz w Bośni i Hercegowinie. Kolejnym kierunkiem naszej ekspansji będzie Macedonia Północna, gdzie zamierzamy otworzyć swoje salony już w 2020 roku – zapowiada Przemysław Lutkiewicz. W planach na drugie półrocze br. spółka ma jeszcze otwarcie w Finlandii, gdzie zadebiutuje wszystkie pięć brandów LPP.
Zgodnie z planem w 2019 roku polski producent odzieży chce przekroczyć miliard złotych sprzedaży w kanale e-commerce. Zamierza to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje. Do końca roku firma planuje udostępnić swoją ofertę przez internet w każdym kraju członkowskim UE oraz na Ukrainie.
Przełomowym momentem w 2019 roku będzie dla LPP wdrożenie RFID w salonach Reserved. Obecnie zespół kilkudziesięciu trenerów prowadzi szkolenia pracowników salonów Reserved w zakresie zastosowania elektronicznych metek. Już 170 salonów marki jest w pełni przystosowanych do wykorzystania RFID. Wdrożenie elektronicznych metek w sieci Reserved zakończone zostanie w br., a w kolejnych latach obejmie pozostałe marki.