Ludwik Pruszkowski jest absolwentem paryskiej Sorbony, oraz wydziału operatorskiego w Szkole Filmowej w Łodzi. Na studiach zaczął pracować z filmem 35 mm realizując swoje pierwsze etiudy. Współpracował z Caroline Champetier przy projektach dokumentalnych, a także jako jej asystent przy fabułach. Obecnie współpracuje z Moniką Lenczewską przy realizacji projektów reklamowych i fabularnych.
Zrealizował kilka teledysków i reklam, między innymi dla takich marek, jak Louis Vuitton, Givenchy, czy Berluti oraz spot dla festiwalu filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty a także kilkanaście krótkich metraży, czy dokumentów. Często pracuje przy międzynarodowych projektach w Paryżu i w Polsce, realizował także zdjęcia w takich lokalizacjach, jak Korea, Maroko, Islandia, czy Kolumbia. To właśnie dzięki temu zyskał doświadczenie i wrażliwość niezbędną do szybkiego i naturalnego wydobycia emocji, zarówno w warstwie wizualnej, jak i zmysłowej.
Zobacz również
Jego pasją jest video art, który stwarza przestrzeń do eksperymentowania i łączenia starszych i nowszych form komunikacji wizualnej.