„Machine-Generated” to kampania, która powstała na rzecz MACMA, argentyńskiej organizacji non-profit, pomagającej i wspierającej kobiety oraz podnoszącej świadomość na temat raka piersi. Akcja została opublikowana z okazji Międzynarodowego Dnia Zdrowia.
W spocie codzienne czynności lub rzeczy (np. piosenki dla dziecka, wakacji spędzonych z ukochanym czy możliwości pracowania w zawodzie) nazwano wygenerowanymi maszynowo po to, by na końcu filmiku pokazać, że dzięki urządzeniu do mammografii, wiele kobiet mogło dowiedzieć się we wczesnym stadium o raku piersi.
Zobacz również
– Wspólnie z MACMA zawsze staramy się tworzyć kampanie o dużym wpływie, próbując uciec od banałów tej kategorii. Tym razem chcieliśmy wykorzystać fascynację potencjałem, jaki mają maszyny, do generowania wspaniałych rzeczy, które przypominają światu istnienie niezupełnie nowej maszyny, ale dającej nadzieję milionom kobiet na całym świecie: mammografii – mówią Nicolas Vara i Ignacio Flotta, CCO w DAVID Buenos Aires.
– Nawet dzisiaj mammografia jest najpewniejszą technologią pozwalającą wykryć raka piersi we wczesnym stadium. Dlatego w MACMA wierzymy, że zachęcanie kobiet do regularnych badań kontrolnych jest sprawą kluczową, gdyż 9 na 10 wcześnie wykrytych przypadków to uleczalny – dodaje Paola Albornoz, menedżer ds. komunikacji w MACMA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. DAVID Buenos Aires
Za kampanię odpowiada agencja DAVID Buenos Aires.
Nie pierwsza tego rodzaju współpraca
Kampania „Machine-Generated” uzupełnia dotychczasowe akcje, które wspólnie podjęła agencja DAVID Buenos Aires oraz organizacja MACMA. Do tej pory powstały także takie spoty, jak „Manboobs” czy „The Art of Self-Examination”.
PS „Gallery of Hope” – Breast Cancer Now przy wsparciu AI wygenerowała wspomnienia, które jeszcze nie powstały
„Gallery of Hope” to kampania mająca na celu zwiększenie świadomości na temat ważności kontynuowania badań raka piersi. W akcji wzięły udział osoby, które zmagają się z wtórnym zachorowaniem.
PS2 Różowy Październik – najbardziej kreatywne kampanie związane z profilaktyką i edukacją na temat raka piersi
Trwa Różowy Październik – miesiąc walki z rakiem piersi, w którym ciągle przypomina się o profilaktyce nowotworowej. Postanowiliśmy przyjrzeć się kampaniom, które podejmują ten trudny temat i robią to w sposób niezwykle kreatywny. Na końcu zdradzamy, jak sami wspieramy osoby walczące z rakiem.