1. W marketingu najważniejsze są…
Marketing jest jak kalambury. Tłumaczysz, gestykulujesz, szukasz sposobu, żeby ktoś zrozumiał co próbujesz mu przekazać. Bez zrozumienia przedmiotu rozgrywki i ludzi, przed którymi się wyginasz Twoje szanse są niewielkie.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jest oczywiście sporo fantastycznych kampanii, które inspirują na co dzień. Świetnym przykładem mądrego wykorzystania konceptu kreatywnego jest chociażby niedawna kampania „Guns With History” z USA przeciw szerokiemu dostępowi do broni palnej.
Zobacz również
Jednakowoż jako osoba mocno zakorzeniona w świecie mediów cyfrowych dostaję chyba największego kopa obserwując zmiany, które zachodzą. Zmiany, często stymulowane technologią.Jestem pod wielkim wrażeniem Amazon Dash Button
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, czego uczą…
Pokory. Próbujemy mówić o rzeczach trudnych w prosty sposób, a to bardzo trudne zadanie. Nauczyłem się przez ostatnich 12 lat, że fajerwerki realizujące osobiste ambicje nie zawsze idą w parze ze skuteczną realizacją celów kampanii.
Nauczyłem się więc ulegać pokusom tylko wtedy, gdy jest to zasadne.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Udało się nam zrealizować dla Mercedesa projekt pokazujący zalety działania napędu na 4 koła w naturalnym środowisku. Efektem był wyścig między Justyną Kowalczyk a autem. Lubię o tym opowiadać, ale czuję, że ten najciekawszy projekt wciąż przede mną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Nie zazdroszczę, ale podziwiam pracę agencji KOKOKAKA ze Szwecji czy Hi-ReS. Chciałbym mieć możliwość realizacji konceptów z podobnym rozmachem.
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Myślę, że dużo ciekawych rzeczy dzieje się w komunikacji kierowanej do młodszej grupy. Coś co obserwuję i staram się zrozumieć. Kult obrazka i nowa forma komunikacji, która zmienia konsumenta.
Snapchat, Instagram, www dają tylko temu ujście. Nowe możliwości opowiadania historii i wiązanie tego ze sprzedażą na zasadzie podobnej do Local Inventory Ads od Googla. To prawdziwe wyzwanie dla marek i branży.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Próba doklejania do każdej kampanii blogosfery i marketingu rekomendacji wydaje mi się momentami niestosowna.
Nie oznacza to naturalnie, że te kanały nie działają. Ważne, by je wykorzystywać w przemyślany sposób.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Temat na serial i to na kilka sezonów, a my jesteśmy zakontraktowani na krotką etiudę 🙂
Ciężko mi myśleć o pracy dla marek bez zaufania i partnerstwa. Szczęśliwie mam dość dużą wyobraźnię. Staramy się solidnie pracować na jedno i drugie, bo to nie jest coś, co dostaje się w pakiecie wraz z wygranym przetargiem.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Obserwacji. Wszystkiego i wszystkich. Ciekawski jestem. To pomaga.
10. Moja kampania marzeń…
…przede mną i będzie to pewnie raczej seria kampanii kreujących„love brand”. Nie ma chyba dla marki nic lepszego, niż konsumenci zdecydowani wydać z uśmiechem na ustach każde pieniądze, by posiadać coś co kochają.Byłbym szczęśliwy występując w roli takiej swatki.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Dobrze mi z tym i mam apetyt na więcej. Czuję to codziennie od ponad 10 lat. To chyba potwierdza słuszność wyboru.
Maciej Maciejewski
Szef agencji Liquid, części kreatywnej MEC
Od 2004 związany z branżą reklamową. Prowadził projekty kreatywne w obszarze digital dla największych marek i agencji reklamowych w Polsce (m.in. MRM, czy DDB).
Od 2009 w MEC. Kieruje i rozwija Liquid, część kreatywną agencji. Liquid specjalizuje się w tworzeniu kontentu głównie na potrzeby nowych mediów – kanału social czy wideo.
Maciej jest entuzjastą wykorzystania nowych technologii w budowaniu dialogu z konsumentami.