Maciej Waligóra, executive creative director DDB Warszawa, został przewodniczącym jednej z trzech międzynarodowych grup jurorskich w ramach Ukrainian Creative Stories KIAF 2022. Zespół pod jego nadzorem wyłoni zwycięzców w kategoriach: Film & Radio/Audio Advertising, Integrated Campaigns, Digital & Mobile Advertising, Social Media & Influence.
Maciej jest jednym z trzech Polaków zaproszonym do jury i jedynym przewodniczącym z naszego kraju. To duże wyróżnienie dla Waligóry i DDB Warszawa, ale także dla całej branży reklamowej z Polski.
Zobacz również
KIAF był i jest ważną częścią pejzażu branży kreatywnej w całej Europie. Jestem wdzięczny, że środowisko reklamy może okazać solidarność z koleżankami i kolegami z Ukrainy oraz zaszczycony faktem, że będę przewodniczyć jednej z kategorii – mówi Waligóra.
KIAF jest częścią projektu Ukrainian Creative Stories. Festiwal jest najważniejszym wydarzeniem w branży reklamowej na Ukrainie i jednym z czołowych europejskich festiwali reklamy, który odbywa się na Ukrainie od 2000 roku. W 2022 roku, z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainę, program konkursu KIAF został ograniczony i skupił się na kategoriach Positive Change, gdzie projekty nagradzane są za kreatywność komunikacji istotnej społecznie.
Trzon festiwalu stanowią członkowie jury, uznani na całym świecie, światowi eksperci w dziedzinie reklamy i kreatywności oraz profesjonaliści o międzynarodowym poziomie. To najlepsi z branży, wielokrotni laureaci międzynarodowych festiwali/konkursów i członkowie międzynarodowych zespołów jurorskich, w tym Cannes Lions, posiadający wiedzę i doświadczenie w zakresie CSR lub marketingu zrównoważonego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W programie konkursu KIAF 2022 znajdują się trzy międzynarodowe zespoły jury:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jury team 1 – Film & Radio/Audio Advertising, Integrated Campaigns, Digital & Mobile Advertising/ Social Media & Influence – pod wodzą Macieja Waligóry z DDB Warszawa
Jury team 2 – Print & Publishing/Out Of Home Advertising, Design, Sustained Solutions – pod wodzą Marcusa Koskinen’a z MullenLowe MENA UEA
Jury team 3 – PR Campaigns, Direct Campaigns, Activation Campaigns, Local Solutions – której przewodzi David Stephan z David+Martin Niemcy
Udział w konkursie dla międzynarodowych agencji jest płatny i utworzy swoisty fundusz dla ukraińskiej branży reklamowej. Wszystkie środki przekazane zostaną naszym potrzebującym kolegom i koleżankom.