Podobnie jak w 2015 r. na szczycie zestawienia znalazła się popularna restauratorka – Magda Gessler, która w 2016 r. „zarobiła” dla Kuchennych rewolucji (TVN) blisko 163 mln zł!
Magda Gessler i TVN mają dwa powody do radości: utrzymanie pierwszej pozycji w rankingu, ale także znaczny wzrost przychodów reklamowych zwycięskiego programu. W 2015 r. „Kuchenne rewolucje” zarobiły nieco ponad 125 mln. zł. – Stacja TVN wyraźnie zoptymalizowała inwentory, dodając większą liczbę przerw reklamowych. Dzięki temu, w 2016 r. liczba prezentowanych przy programie spotów była większa niż przed rokiem – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert ds. reklamy telewizyjnej w MullenLowe MediaHub.
Zobacz również
Za sprawą emisji premier i powtórek w prime time’ie , z piątego miejsca w 2015 r. na drugie w 2016 r. awansował program „Nasz nowy dom” (Polsat), którego twarzą jest Katarzyna Dowbor. Znana prezenterka zarobiła dla swojej stacji ponad 100 mln zł. Trzecią lokatę, tak jak przed rokiem uzyskał polsatowski format „Twoja twarz brzmi znajomo” z udziałem plejady polskich gwiazd, które przysporzyły stacji 99,5 mln zł, zaś o jedno oczko wyżej niż w ubiegłorocznym zestawieniu uplasował się program tej samej stacji – „Taniec z gwiazdami” – w 2016 r. wskoczył do pierwszej piątki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W TOP10 gwiazd – lokomotyw reklamowych znaleźli się jeszcze: Michał Bryś. „Piekielna kuchnia” (Polsat) z jego udziałem zarobiła prawie 59 mln. zł. Na 7 pozycji uplasował się Robert Janowski z „Jaka to melodia”, który tym formatem zarobił dla TVP1 57 mln. zł. Ósme miejsce przypada jurorom i prowadzącym popularny talent show „Mam talent”, dzięki któremu TVN wzbogacił się w 2016 r. o 50 mln. zł. Przedostatni w zestawieniu Tadeusz Sznuk („Jeden z dziesięciu) zarobił dla TVP2 prawie 47,5 mln zł. Ranking TOP10 zamykają Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, których program „Szkło kontaktowe” (TVN24) zarobił 47 mln zł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z wielkich hitów jesiennej ramówki tylko „Azja express” zbliżyła się do czołówki najlepiej zarabiających programów.
Na podstawie danych ACNielsen Polska, przychody reklamowe brutto.
PORÓWNANIE TOP5 2015 vs 2016