1. W marketingu najważniejsze jest…
Otwarta głowa, spryt marketingowy i sprzedażowe podejście do wielu aspektów i działań. Musimy pamiętać, że każde działanie powinno przynieść nam efekt czy to wizerunkowy, czy sprzedażowy.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Trudno wskazać jeden, pracuję w Grupie Nowy Styl ponad 12 lat i każdego dnia wraz z zespołem realizujemy ciekawe projekty. Patrząc na ostatni rok myślę, że jednym z takich projektów może być raport zrównoważonego rozwoju, powstał jako zwieńczenie działań CSR w firmie, został doceniony i uznany przez profesjonalistów zajmujących się na co dzień CSR.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Myślę, że takie jeszcze przede mną, ale z ostatnich doświadczeń to chyba to, że po 4 latach mogę stwierdzić, że zespół niemieckich marketerów, który został przejęty podczas akwizycji 2 niemieckich marek produktowych do naszego portfolio, jest już częścią naszego zespołu i na rynku niemieckim jest naszym orędownikiem działań marketingowych. Początki nie były łatwe, Niemcom trudno było zrozumieć, że to polska firma ich kupiła, a nie odwrotnie.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Nie jestem w stanie wskazać jednego. Staram się, abyśmy tak realizowali projekty, żeby z każdego być dumnym.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Serce i Rozum – dwójka narządów-przyjaciół występująca w reklamach epickich Telekomunikacji Polskiej Orange, bardzo fajnie i konsekwentnie prowadzona kampania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
E-marketing, wydaje mi się, że to medium w dużym stopniu zastąpi kiedyś inne media, zwłaszcza drukowane. Obecnie jest to jeden z punktów, na których chcę skupić działania; właśnie prowadzę rekrutację na stanowisko specjalisty marketingu internetowego. Chciałabym, aby wszystkie nowinki e-marketingu znalazły się w działaniach Grupy Nowy Styl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Wydaje mi się coraz bardziej, że tradycyjne reklamy papierowe, zbyt ich duża ilość w prasie kompletnie nie skupia oka odbiorcy.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Nie współpracujemy w ogóle z agencjami, jestem zwolenniczką działań „in – house”; przy ilości tematów, projektów, ilości marek i rynków agencja musiałaby być naszym pracownikiem na co dzień, dlatego nasz dział marketingu to ponad 40 osób, w tym 5 grafików, jesteśmy więc samowystarczalną agencją.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Codziennych obserwacji życia, podobnych branż, a reszta to moja własna wyobraźnia i kreatywność, do tego wspaniały zespół. Czegoż można więcej?
10. Moja kampania marzeń…
To społeczna kampania zdrowego siedzenia, z szerokim zasięgiem i wieloma mediami. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak wiele godzin siedzimy, nie tylko w pracy, ale prowadząc samochód, czy też w domu. Obecnie rozpoczęliśmy mini kampanię „Boli? Zmień krzesło!”, ale marzy mi się szeroka kampania edukacyjna.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego, że…
to kocham. Marketing jest fascynujący pod wieloma względami. Po pierwsze marketing to „aktywny handel, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby realizować, często kreować i zaspokajać”. Po drugie marketing to kreatywne narzędzie handlowe, dzięki naszym pomysłom i materiałom handlowym, nasi przedstawiciele budują pozycję firmy w oczach klientów oraz rynku. Marketing to mocna broń w walce z konkurencją.
Otwarta głowa, kreatywne pomysły, śmiałe idee i zawsze krok przed konkurencją to motto działań w moim marketingu. Marketing pozwala nam się rozwijać na wielu płaszczyznach. Marketing to nie tylko kreacja i piękne materiały, to także rozwój w „działce” prawnej, finansowej, logistycznej i handlowej. Przy każdym projekcie spotykamy się z zagadnieniami z wyżej wymienionych obszarów. Ponadto w marketingu nigdy się nie nudzimy i nigdy dzień do dnia nie jest podobny. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, korzystamy z rozwoju technologii i techniki, jak również patrzymy na rozwój społeczeństwa.
Magdalena Tokarczyk-Cyran
Dyrektor Marketingu i PR Grupy Nowy Styl
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2003 r. nieprzerwanie związana z Grupą Nowy Styl.
W firmie początkowo zajmowała się promocją marki Nowy Styl w Polsce, następnie awansowała na stanowisko brand menadżera, była odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki produktowej, rozwój produktów i marketing w kraju i za granicą.
Obecną funkcję sprawuje od początku 2009. Na co dzień odpowiada całościowo za działania marketingowe i PR sześciu marek produktowych w kraju i za granicą, jest członkiem zarządu spółki NSG TM Sp. z o.o., gdzie odpowiada za zarządzanie znakami towarowymi Grupy i jej marek.
Kieruje 40-osobowym międzynarodowym działem marketingu. Jak sama mówi to zespół świetnych, kreatywnych i chętnych do pracy ludzi z którymi można zdziałać cuda.
Prowadzi marketing sprzedażowy. Uważa, że prawie każde działanie marketingowe powinno przynieść efekt sprzedażowy i wizerunkowy. W ramach kompetencji działu którym kieruje wchodzi marketing, Public Relations, szkolenia miękkie i twarde – produktowe, działania HR (rekrutacja, badanie kompetencji, testy 180, 360 stopni) dla pionów handlowych oraz badania optymalizacji miejsc pracy dla klientów.
Największa miłość? Mąż, taniec i narty. Pasjonatka podróży i wielbicielka dobrej kuchni.