Małgorzata Kroh (Sodexo): Większe znaczenie niż to, jakie projekty realizujemy, ma z kim to robimy

Małgorzata Kroh (Sodexo): Większe znaczenie niż to, jakie projekty realizujemy, ma z kim to robimy
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Małgorzata Kroh, dyrektor działu marketingu i rozwoju Sodexo.
O autorze
3 min czytania 2018-08-21

1. W marketingu najważniejsze jest…

Insight! Rozumienie klienta i trendów definiujących wyzwania. Bez tego nie można być skutecznym, nie mówiąc już o odniesieniu sukcesu.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Na przestrzeni ostatnich lat takich projektów było kilka. Dotyczyły one różnych branż i różnych etapów rozwoju rynku. Ważne jest, aby do każdego przypadku podchodzić indywidualnie, nie iść utartą ścieżką, nie myśleć schematami, bo nasi klienci i partnerzy tak nie funkcjonują. Skrzydeł za każdym razem dodaje mi świadomość, że trafnie przewidzieliśmy pewne zachowania, poprawnie rozpoznaliśmy potrzeby klientów i zainspirowaliśmy ich do dodatkowego działania. Oraz gdy udaje nam się skłonić odbiorców kampanii do refleksji nad sobą, wartościami, własnymi potrzebami, zdrowiem, środowiskiem – np. w kontekście szeroko rozumianej odpowiedzialności społecznej.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Każdy projekt, przed którym staję to wyzwanie. Nasze otoczenie się zmienia, oczekiwania klientów stale rosną, dostępne narzędzia stwarzają coraz to nowe możliwości ekspresji i dotarcia z przekazem do większego grona odbiorców. Wyzwanie stanowi zrobienie tego w sposób autentyczny i wiarygodny, by nie stracić z pola widzenia człowieka, jego potrzeb i wrażliwości.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Na przestrzeni lat zrealizowałam wiele ambitnych i trudnych pod różnymi względami projektów. Dzięki temu zyskałam wiedzę, doświadczenie. Niemniej największą wartość upatruję w tym, że nauczyłam się, iż większe znaczenie niż to, jakie projekty realizujemy, ma z kim to robimy. Dlatego dumna jestem z pracy zespołowej i tego, że wspólnie byliśmy w stanie sprostać wymogom sytuacji i oczekiwaniom klienta. Chętnie angażuję się w projekty, które dotykają ważnych społecznie aspektów oraz przynoszą wymierne efekty – zarówno bezpośrednio dla firmy, jak i w wymiarze społecznym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nikomu i niczego nie zazdroszczę. Staram się raczej czerpać inspiracje i planować działania nie ustępujące im pod względem koncepcyjnym czy realizacyjnym. Inspirują mnie i motywują zespoły lub akcje poruszające w sposób nieoczywisty ważne społecznie problemy. Umiejętne wkomponowanie takiego przekazu w kampanię to nie lada wyczyn.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

W marketingu B2B to zdecydowanie czas postępującej personalizacji przekazu oraz precyzyjnego targetowania, stawiania na wartościowe, angażujące, eksperckie treści i formaty (w tym coraz mocniej na wideo) oraz integracji sprzedaży z marketingiem. To także wszechobecna digitalizacja oraz czas na mądre wykorzystanie mediów społecznościowych do komunikacji z klientami, do angażowania się w dialog z nimi, w szczególności poprzez LinkedIn.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Przereklamowane jest brnięcie w stale unowocześniane formy dotarcia do klientów – bez równoczesnego pomysłu na dobre treści. Brak spójności pomiędzy formą a treścią w kontekście wizerunku marki może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Nie wystarczy zmiana czy modyfikacja jednego elementu w katalogu działań. Należy konsekwentnie dbać o wszystkie etapy kontaktu z klientem i pracować nad całościowym doświadczeniem – począwszy od wyszukiwania informacji na stronie www, poprzez publikowane treści, komunikaty, odpowiedzi, proces zakupowy, dostawę, na obsłudze posprzedażnej kończąc.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Partnerstwo, zrozumienie, umiejętność słuchania, wzajemny szacunek. Istotne jest również, aby agencja była nastawiona proaktywnie, by rozumiała otoczenie biznesowe klienta, umiała rozpoznać potrzeby jego klientów oraz zidentyfikować wyzwania, przed jakimi stoi firma i cała branża.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Pracy z ludźmi. Różnorodność stymuluje. Bogactwo osobowości, postaw, systemów wartości i potrzeb motywuje mnie do nieustających poszukiwań nowych, nieszablonowych rozwiązań, w których chętnie sięgam po narzędzia i środki przekazu uwzględniające specyfikę odbiorcy.

10. Moja kampania marzeń…

Czekam na takie wyzwanie. Z całą pewnością musi ona dotyczyć ważnych społecznie aspektów i wyzwalać głęboko skrywane emocje.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Marketing pozwala spojrzeć na pewne tematy z drugiej strony. Uruchamia pokłady kreatywności. Stymuluje do udzielania odpowiedzi na niełatwe pytania, dotyczące kondycji współczesnego człowieka, wykorzystując w tym celu rozbudowany warsztat analityczny. Marketing to również arsenał środków, dzięki którym mogę „zarządzać” emocjami odbiorców, skłaniać ich do pożądanych zachowań.

Nie wyobrażam sobie pracy w innym zawodzie. Sprawia mi ona mnóstwo satysfakcji, nie sposób się w niej nudzić.

 

O rozmówczyni:

Małgorzata Kroh
dyrektor działu marketingu i rozwoju Sodexo

Małgorzata Kroh ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze marketingu B2B. W ostatnim czasie była odpowiedzialna za strategię marketingową rozwiązań medycznych Philips w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Swoje kompetencje marketingowe rozwijała również w działaniach skierowanych do klientów klasy enterprise w Microsoft Polska, prowadziła także komunikację marketingową w polskim oddziale IBM oraz IBM Global Services. Zdobywała doświadczenie, prowadząc m.in. projekty z zakresu transformacji organizacji, cyfryzacji procesów, social selling, wdrażania nowych modeli biznesowych, budowania propozycji wartości i komunikacji z interesariuszami.