ANWIL, już tradycyjnie, jest koordynatorem tego przedsięwzięcia.
„Drzewko za butelkę” to ogólnopolska akcja zainicjowana w 2003 roku przez firmy chemiczne, które uczestniczą w międzynarodowym programie „Odpowiedzialność i Troska” (OiT). Inicjatywa polegająca na wymianie zużytych butelek PET na sadzonki drzew i krzewów należy do najbardziej rozpoznawalnych projektów odbywających się w jego ramach w Polsce.
Zobacz również
ANWIL – jako jeden z realizatorów programu OiT – koordynuje to przedsięwzięcie we Włocławku już od 15 lat. „Drzewko za butelkę” to przykład jednej z wielu aktywności podejmowanych przez spółkę na rzecz edukacji ekologicznej młodego pokolenia.
Akcja cieszy się wśród włocławian ogromną popularnością. Małych ekologów z roku na rok przybywa, o czym najlepiej świadczą rekordowe wyniki zbiórki butelek PET w kolejnych edycjach. Plasują one uczniów z Włocławka w krajowej czołówce. W całej Polsce, podczas dotychczasowych 14 odsłon wydarzenia, udało się zebrać łącznie prawie 26 milionów butelek, z których co piątą przekazały włocławskie placówki oświatowe.
W minionym roku ok. 7 tys. młodych włocławian zebrało ponad 600 tys. butelek, a więc aż o 50 tys. więcej niż podczas trwania XIII edycji projektu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czy w tym roku młodzi ekolodzy z Włocławka pobiją ustanowiony przez siebie rekord, dowiemy się w czerwcu. Podsumowanie aktywności przedszkolaków odbędzie się 8 czerwca w Multikinie (ul. Pułaskiego). Natomiast ogłoszenie zwycięzców ze szkół podstawowych nastąpi 13 czerwca w Centrum Kultury „Browar B” (ul. Łęgska).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie placówki uczestniczące w akcji otrzymają sadzonki drzew oraz krzewów, a te, którym uda się zebrać najwięcej butelek, także dyplomy i upominki. Dla najaktywniejszych małych ekologów trafią również nagrody indywidualne.