Manufaktura Piwa Wódki i Wina wchodzi na giełdę. Janusz Palikot chce poszerzyć ofertę alkoholi swojej marki

Manufaktura Piwa Wódki i Wina S.A. opublikowała Memorandum Informacyjne w związku z ofertą publiczną Akcji serii K. Zakładane wpływy z rozpoczynanej oferty wyniosą blisko 11 mln zł. Spółka będzie się ubiegać o wprowadzenie swoich papierów do obrotu na rynku NewConnect.
O autorze
2 min czytania 2022-04-21

Memorandum Informacyjne Manufaktury Piwa Wódki i Wina zostało opublikowane w dniu 20 kwietnia 2022 r. i tym samym Spółka wystartowała z ofertą publiczną akcji serii K. Zapisy na akcje będą przyjmowane od 26 kwietnia do 10 maja br. Koordynatorem oferty jest Dom Maklerski BOŚ.

Na podstawie Memorandum oferowanych jest do 203.371 akcji nowej emisji serii K. Cena emisyjna oferowanych papierów została ustalona przez Walne Zgromadzenie na poziomie 54 zł, zatem zakładane wpływy z oferty wyniosą blisko 11 mln zł.

Docelowo, po zakończeniu procesu nabywania akcji Przyjaznego Państwa, oferowane akcje serii K stanowić będą łącznie 3,61% podwyższonego kapitału zakładowego Emitenta i będą uprawniać do wykonywania łącznie 3,07% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu. Głównym akcjonariuszem spółki pozostanie Janusz Palikot kontrolujący (bezpośrednio i pośrednio) 40,19% głosów w Spółce.

Ofertę koordynuje Dom Maklerski BOŚ, a doradcą prawnym jest Kancelaria Lewczuk Łyszczarek i Wspólnicy. Planowane jest zbudowanie konsorcjum dystrybucyjnego, informacje o uczestnikach konsorcjum zostaną podane przed rozpoczęciem zapisów na akcje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Tworzymy jedyny w swoim rodzaju lifestylowy holding alkoholowy. Wykorzystywanie efektu synergii wszystkich podmiotów w zakresie produkcji, sprzedaży i marketingu pozwala nam wprowadzać na rynek szereg nowych marek. Koncentrujemy się głównie na produktach wysokomarżowych oraz odwołujących się do emocji. Dzięki temu osiągamy bardzo dynamiczny wzrost skali działalności. Rozpoczęcie zapowiadanej pierwszej oferty publicznej jest zwieńczeniem wielu procesów obejmujących m.in. zakończone połączenie ze spółką Doctor Brew oraz kończący się proces przejęcia Przyjaznego Państwa. Tworzymy unikalną na polskim rynku grupę o bardzo wysokim potencjale rozwoju – podkreślił Janusz Palikot, Prezes MPWiW.

Harmonogram publicznej emisji akcji:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • 20 kwietnia 2022 r.: Publikacja Memorandum wraz z ceną (rozpoczęcie Oferty Publicznej)
  • 21–25 kwietnia 2022 r.: Road Show – spotkania Zarządu z Inwestorami
  • 26 kwietnia–10 maja 2022 r.: Zapisy na Akcje Oferowane (zarówno w Transzy Małych inwestorów i Transzy Dużych Inwestorów) – w dniu 10 maja 2022 roku zapisy w formie online – do godz. 23.59, osobiście w POK Członka Konsorcjum Detalicznego – do godz. 17.00)
  • 13 maja 2022 r.: Przydział Akcji Oferowanych

Cele emisyjne

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza przeznaczyć środki finansowe pozyskane z emisji akcji serii K w całości na kapitał obrotowy.

Zakładamy zwielokrotnienie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku, zarówno aktualnie oferowanych jak również tych, które Emitent planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach bieżącego roku. Realizacja tych zamierzeń wymaga odpowiedniego zwiększenia kapitału obrotowego, dlatego chcemy przeznaczyć 100% środków z emisji na ten cel – stwierdził Tomasz Nietubyć, Wiceprezes MPWiW.

Strategia rozwoju

Celem Zarządu Emitenta jest maksymalizacja wartości rynkowej Spółki poprzez konsekwentne zwiększanie wielkości osiąganego EBITDA, co Spółka zamierza osiągnąć poprzez zwiększenie wolumenów sprzedaży swoich produktów, przy jednoczesnym zwiększeniu penetracji rynku, a tym samym szerszej dostępności produktów na rynku. Zakładane jest dynamiczne docieranie do nowych punktów handlowych w ramach kanału tradycyjnego, rozwój dystrybucji online oraz rozbudowa własnej sieci dystrybucyjnej. 

Istotnym elementem działania Grupy MPWiW jest innowacyjność produktowa, umożliwiająca kreację zupełnie nowych kategorii rynkowych czy linii produktowych, które na trwale wzbogacają rynek. Oznacza to m.in. systematyczne rozszerzanie oferty o nowe rodzaje napojów alkoholowych, rozwój segmentu kraftowych produktów wysokoalkoholowych. Jednocześnie z rozszerzaniem oferty, następuje przesunięcie akcentów w kierunku produktów bazujących na emocjach i mających wysoką siłę marketingową – powiedział Tomasz Czechowski, Wiceprezes MPWiW.

Przykładem jest piwo BUH. Projekt ten odwołuje się do emocji, bazując na resentymencie do buntu i legalnego łamania zasad. Jest realizowany przy silnym zaangażowaniu marketingowym Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota.