Mapa podmiotów internetowych IAB Polska 2014

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował trzecią już edycję „Mapy podmiotów internetowych". Odzwierciedla ona dynamikę rozwoju branży internetowej w Polsce i stanowi swoisty drogowskaz dla firm korzystających z usług internetowych.
O autorze
1 min czytania 2014-12-09

Pomysł na stworzenie mapy podmiotów internetowych zrodził się w IAB Polska w ubiegłym roku. W tym czasie zostały wydane dwie edycje publikacji, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno ze strony branży, jak i ze strony przedstawicieli działów marketingu.

– Potrzebę uporządkowania i usystematyzowania wiedzy o podmiotach działających na polskim rynku internetowym zidentyfikowaliśmy podczas rozmów z członkami IAB Polska i w ramach spotkań z marketerami poszukującymi wiarygodnych partnerów do działań w sieci. Wydawana przez nas mapa jest odpowiedzią na potrzeby obu środowisk i trafia na niezwykle podatny grunt. – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

Wydana obecnie „Mapa podmiotów internetowych IAB Polska” ukazuje, jak bardzo dynamicznie rozwija się branża internetowa. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją liczba zgłoszonych podmiotów wzrosła o 15 procent – na mapie znalazło się ponad 300 logotypów. Firmy miały możliwość umieszczania dowolnej liczby logotypów w wybranych przez siebie kategoriach.

Widoczny jest też wyraźnie coraz bardziej szczegółowy podział na kategorie. Na mapie po raz pierwszy znaleźli się klienci, którzy rozwijają swoje kompetencje w marketingu internetowym – m.in. w kategoriach bankowość elektroniczna, instytucja finansowa, energetyka. Wśród podmiotów znajdują się także firmy świadczące usługi dla firm z branży internetowej, przykładowo usługi prawne czy rekrutacyjne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwsza „Mapa podmiotów internetowych IAB Polska” została stworzona w maju 2013 roku i zawierała wyłącznie logotypy firm członkowskich. Druga stanowiła rozwinięcie projektu także o firmy nienależące do organizacji. Kolejna edycja mapy ukaże się pod koniec 2015 roku.

Zapraszamy do pobierania i udostępniania „Mapy podmiotów internetowych” ze strony IAB Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się