– Współcześni marketerzy, by nie stracić skuteczności, muszą szybko reagować na zmieniające się upodobania i zwyczaje konsumentów. Przy istniejącym przeładowaniu informacyjnym, standardowe formaty reklamowe tracą sile perswazji. Do tego konsumpcja mediów w świecie treści dostępnych „na żądanie” wygląda zupełnie inaczej. Dlatego właśnie powstał Tengent – naszym partnerom oferujemy tworzenie opowieści osadzonych w unikatowych uniwersach, wzbudzających emocje u ich odbiorców – mówi Marcin Kobylecki, dyrektor zarządzający studia kreatywnego Tengent, mającego na starcie kilkanaście osób na pokładzie.
Studio tworzyć będzie projekty branded contentowe, z naciskiem na kreację unikatowych IP (intellectual property – własności intelektualnej). Na potrzeby kampanii marketingowych powstaną uniwersa wraz z nowymi bohaterami. Przestrzenie te tworzone są z myślą o różnych obszarach eksploatacji, m.in. takich jak: film, wystawa, miejsca rozrywki czy instalacje interaktywne.
Zobacz również
– Naszą siłą jest suma naszych CV, wyjątkowości i wszechstronności zespołu. Wielokrotnie tworzyliśmy projekty, którymi zachwycał się świat. Spod naszej ręki wychodzą przedsięwzięcia o różnych skalach, jednak ich wspólnym wyróżnikiem jest kreowanie unikalnych doświadczeń w obszarze kultury i rozrywki oraz oryginalne pozycjonowanie marki – dodaje Kobylecki, mający na swoim koncie współtworzenie takich projektów jak nominowana do Oscara „Katedra”, „Miasto ruin” (dla Muzeum Powstania Warszawskiego), „Legendy Polskie” dla Allegro czy animacje promujące produkcje CD Projekt RED: „Wiedźmina” oraz „Cyberpunk 2077”.
W zespół Tengent zaangażowani są też m.in: scenarzysta i dyrektor kreatywny Tobiasz Piątkowski (Ambition dla Europejskiej Agencji Kosmicznej, Legendy Polskie, komiks Bradl), producent kreatywny Krzysztof Noworyta (Niezwyciężeni dla IPN, Legendy Polskie dla Allegro, projekty wystaw stałych Muzeum Józefa Piłsudskiego i Muzeum Historii Polski), a także szef rozwoju biznesu Piotr Gnyp (były dziennikarz gamingowy i technologiczny w Agorze i Grupie WP). Od strony kapitałowej i strategicznej w przedsięwzięcie zaangażowany jest Adam Tunikowski, właściciel renomowanego studia Juice.
Tengent to także Tengent Ventures, pierwszy w Polsce program inwestycji w kreatywne projekty na styku rozrywki, edukacji i mediów. Liderem tej części biznesu jest Kamil Ziegler, były wiceprezes funduszu Enterprise Investors.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Rozwijamy projekty o wartości od 1 do 10 milionów złotych. To m.in. multimedialna wystawa historyczna, atrakcja sensoryczna dla dzieci i interaktywny fun house dla młodych ludzi. Jesteśmy przy tym otwarci na kooperację z innymi partnerami. Nie brakuje nam pomysłów łączących kreację z biznesem – podkreśla Kamil Ziegler.
Słuchaj podcastu NowyMarketing