1. W marketingu najważniejsze jest…
Zrozumienie potrzeb naszego klienta. Chcemy dawać im konkretne wartości, budować z nimi relacje. Dodajemy im do tego chwytającą za serce historię oraz nowoczesne, skalowalne rozwiązania marketingu rozliczanego za efekt.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Widząc, jak pozytywnie profesjonaliści ubezpieczeniowi reagują na treści, które publikuję, oraz na zainteresowanie prelegentów i słuchaczy Szczytem Ubezpieczeniowym – pomoc, którą udzielam agentom ubezpieczeniowym oraz dzielenie się wiedzą – to najbardziej dodaje mi skrzydeł.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Uruchomienie kanału telewizyjnego nadającego 24h na dobę w sieciach DTH oraz na satelicie dla jednej z polskich marek. W grę wchodziła koordynacja kilkunastu podwykonawców i partnerów w wąskim oknie czasowym.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Te o których mogę mówić i które już zostały ukończone, najbardziej dumny jestem z Zieltraffic i Affiliando. Wtedy (prawie 10 lat temu) marketing rozliczany za efekt (sprzedaż lub lead) był w Polsce nowością. Przecieraliśmy szlaki. Zdobywanie zaufania polskich banków, ubezpieczycieli i wydawców było świetnym wyzwaniem!
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć to…
Michał Szafrański i jego kampania promocyjna książki. Kampania, która tak naprawdę kampanią nie jest. Zrobił to genialnie. Pomysł to jedno. Realizacja jest kluczem.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Marki osobiste i Augmented Reality to trendy w marketingu, których pełnego potencjału jeszcze nawet się nie domyślamy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Kupowanie niesprawdzonych baz danych, followersów i w ogóle pogoń za liczbą like-ów nie ma sensu. Obawiam się też, że wiele osób ślepo wierzy (i pompuje) bańkę YouTuberów.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Agencja powinna czuć grupę docelową i produkt klienta. Z drugiej strony klient powinien znać mocne i słabe strony agencji.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Z rynku. Rynek nie kłamie. Rynek decyduje. Staram się też uważnie słuchać tego, co mówi Michał Szafrański, Gary Vaynerchuk, Casey Neistat, Maciej Woźniak, Paweł Tkaczyk. Ważne jest dla mnie także to, co mówią moi poprzedni i obecni szefowie oraz współpracownicy.
10. Moja kampania marzeń…
Moja kampania marzeń to finansowy produkt oszczędnościowy oparty na zasadzie „prized-linked savings account”. W tej misyjnej kampanii starałbym się dotrzeć do typowych graczy Lotto i próbowałbym namówić ich do oszczędzania. Co miesiąc grupa klientów wygrywałaby określoną sumę pieniędzy. Warunkiem uczestnictwa (poza wpłaceniem pieniędzy na konto) byłoby “odblokowywanie” punktów poprzez social sharing i polecanie produktu znajomym.
11. Zajmuje się marketingiem, dlatego że…
Wierzę, że możemy dawać klientom lepsze usługi i produkty. Wierzę, że nasi klienci mogą być lepszymi dzięki temu, co im oferujemy.
O autorze:
Marcin Kowalik – organizator Szczytu Ubezpieczeniowego. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych i marketingowych dla sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Wspierał w prowadzeniu kampanii dla takich podmiotów jak: Liberty Direct, Axa Direct, mBank, Bank Pocztowy, Santander, FM Bank, Meritum Bank, Bank Millennium. Wykładał na Uczelni Łazarskiego i Uniwersytecie Szczecińskim. Obecnie doradza agentom ubezpieczeniowym w pozyskiwaniu klientów przez Internet. Autor bloga marketingdla.pl oraz twórca podcastu Marketing dla agenta ubezpieczeniowego. Ma także w swoim dorobku kilkadziesiąt publikacji o marketingu.