TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marcin Kruszewski w kampanii Rocketjobs.pl na temat prawa pracy

Rocketjobs.pl rusza z nową kampanią digitalową poświęconą prawu pracy. Jednym z jej głównych elementów jest spot video w przewrotny sposób przedstawiający korzyści płynące ze znajomości praw pracowniczych.
O autorze
3 min czytania 2023-02-15

To od Ciebie zależy, którą wersję siebie karmisz

Bohaterkami spotu video są dwie alter ego tej samej osoby – „fajna” Julka (znana już widzom z poprzedniej odsłony kampanii), świadoma swoich praw, asertywna i nie zamierzająca pracować za darmo. Oraz ta „niefajna” Julka, niepewna swoich praw, przekonana, że przełożony doceni jej wysiłek w postaci bezpłatnych nadgodzin. Efekt? Tylko tej z nich, która wyznacza granice i zna swoje prawa, to się opłaca – fajna Julka zostaje nagrodzona wielką porcją apetycznych pancakes’ów z bitą śmietaną.

„Nakarm w sobie tę fajną Julkę i poznaj swoje prawa” – metaforycznie nawołuje widzów bohaterka w końcowej fazie spotu. Bowiem, jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie portalu, prawie co piąty pracownik biurowy w Polsce ocenia swoją znajomość przepisów prawnych jako mierną lub zaledwie dostateczną*.

– W drugim odcinku naszej serii edukacyjnej korzystamy z podobnych patentów jak przy pierwszym o spoko ogłoszeniach. Kampania, którą da się opowiedzieć jednym obrazkiem, bez idei kreatywnej z oklepanymi już zabiegami copywriterskimi. Prosty przekaz, ale z niespotykanym elementem – czymś, co wybija nas z rytmu i ma w sobie bardziej subtelne poczucie humoru niż to, które znamy z filmów konkurencji – mówi Tomasz Dubiel, dyrektor kreatywny kampanii i reżyser spotu.

Reżyserem spotu jest Tomasz Dubiel, a za produkcję odpowiada dom produkcyjny F25. Branding kampanii wykonało studio kreatywne Super Super.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Edukacyjne spoty z Marcinem Kruszewskim

Do współpracy przy projekcie marka zaprosiła Marcina Kruszewskiego – największego twórcę internetowego opowiadającego o prawie w Polsce i założyciela marki Prawo Marcina. We współpracy z influencerem powstał cykl dziesięciu filmów edukacyjnych, w których Marcin opowiada o najbardziej przydatnych zapisach z Kodeksu pracy.

W ramach kampanii uruchomiony został dedykowany landing page prawopracyjestmegafajne.pl. Znajdziemy na nim treści edukacyjne, dzięki którym użytkownicy mogą dowiedzieć się m.in. o podstawowych różnicach między umową zlecenie, umową o pracę a B2B, na co warto zwrócić uwagę przed podjęciem pierwszej pracy oraz o czym powinien wiedzieć każdy rodzic pracujący na etacie. Odwiedzający stronę mają też możliwość przetestowania swojej wiedzy z zakresu prawa pracy biorąc udział w quizie składającym się z piętnastu pytań. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Znajomość prawa pracy

Wszystkie działania w ramach kampanii oraz treści poradnikowe są oparte na badaniach dotyczących znajomości prawa pracy wśród white collars, przeprowadzonych na zlecenie Rocketjobs.pl na reprezentatywnej grupie pracowników biurowych. Wynika z nich m.in., że 72 proc. ankietowanych zgadza się, że znajomość prawa pomaga w pracy, a najlepiej swoją znajomość praw oceniają pracownicy średnich (81 proc.) i dużych przedsiębiorstw (80 proc.)*.

Celem inicjatywy jest zwiększenie wiedzy dotyczącej Kodeksu pracy wśród pracowników oraz zachęcenie ich do zapoznania się z przysługującymi im przywilejami. Znajomość prawa pozwala na skuteczne reagowanie na przekraczanie granic i naruszanie praw w miejscu pracy, co, jak się okazuje, dotyczy niemal 20 proc. ankietowanych, którzy przyznali, że mają poczucie nierespektowania praw pracowniczych w swoich organizacjach*.

– Wielu pracowników zaczyna swoją przygodę z rynkiem pracy właśnie od naszego portalu. Czujemy się w obowiązku wyposażać ich w podstawową wiedzę prawną i dodawać wiary we własne możliwości i sprawczość. Prawo pracy nie należy do tematów, które marketing klasyfikuje w kategorii sexi. Wierzymy, że udało się nam przedstawić go w sposób intrygujący, dopasowany do współczesnych standardów komunikacji digitalowej – mówi Artur Leśniak, marketing manager Rocketjobs.pl.

Kampania Rocketjobs.pl, pozycjonującego się jako portal pracy przyszłości, jest mocno osadzona w stylistyce internetu. Marka skierowana szczególnie do młodych użytkowników konsekwentnie buduje swoją obecność medialną w oparciu o kulturę memową i nowoczesny, inkluzywny język. Siłą portalu jest społeczność, którą buduje ponad 400 tys. użytkowników zrzeszonych w grupach na Facebook’u, fanpage’ach marki na Instagramie, TikToku i LinkedIn.

Kampanii towarzyszą liczne działania social mediowe. Fani Instagrama marki zobaczą rolki z udziałem Marcina Kruszewskiego i profilu Pamiętaj o umowie, edukacyjne infografiki oraz serię memów stworzoną we współpracy z Sucharem Codziennym. W ramach projektu marka nawiązała także współpracę z serwisem Donald.pl oraz twórcami profilu Wiedza Bezużyteczna.

Partnerem kampanii jest Hello HR – siostrzany job board wywodzący się z tej samej spółki (Just Join IT) dedykowany branży HR.

Działania są kontynuacją cyklu edukacyjnego, który rozpoczęła kampania pod hasłem Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę?, która spotkała się z bardzo entuzjastycznym odbiorem widzów.  Spot video pokazujący zdenerwowanie kandydatki na widok NIESPOKO oferty pracy oraz landing page z treściami poradnikowymi dla firm i rekruterów miały na celu przybliżenie pracodawcom oczekiwań aplikujących w kontekście ofert pracy.

* Badanie ilościowe na zlecenie Rocketjobs.pl na próbie N=500 pracowników biurowych w Polsce, styczeń 2023 r.