W ramach kampanii powstał landing page z treściami poradnikowymi dla firm i rekruterów. Na stronie www.jakpisacspokoogloszeniaoprace.pl znajdziemy między innymi wzorcowe ogłoszenie o pracę, sekcję 7 grzechów głównych rekrutera oraz video porady od samych kandydatów, a także serię artykułów eksperckich. RocketJobs.pl, choć z przymrużeniem oka porusza ważny temat – według opinii użytkowników rekruterzy stosują wiele praktyk, które budzą powszechne zastrzeżenia kandydatów.
Z badań i danych portalu wynika m.in., że 79% aplikantów uważa, że nazwy stanowisk zawarte w ofertach pracy są mylące[1], rzadko zawierają też informację o wynagrodzeniu, a ta aż o 34% zwiększa liczbę aplikacji[2]. Kampania wpisuje się w misję portalu jaką jest aktywne edukowanie rynku, kształtowanie dobrych standardów i konsekwentna praca nad poprawą dialogu między pracodawcami, a kandydatami.
Zobacz również
Kanały społecznościowe marki RocketJobs.pl, to zjawisko wyjątkowe. Uważam, że każda osoba zajmująca się rekrutacją czy zarządzaniem zespołem powinna je śledzić. To niezwykłe forum, na którym polscy pracownicy dzielą się swoimi troskami, obawami i oczekiwaniami wobec życia i pracy. Rozmawiają z nami szczerze wnosząc szeroką perspektywę, często niemożliwą do wypracowania wewnątrz organizacji. Tym razem wsłuchaliśmy się w głos naszej społeczności i postanowiliśmy wspólnie z nią przygotować content edukacyjny dla rekruterów i pracodawców. Robimy to konsekwentnie w formie i języku jakim posługują się zwykli ludzie w internecie. Napisanie spoko ogłoszenia o pracę, to nie jest łatwe zadanie. Od niego zaczyna się skuteczne poszukiwanie talentów do większości firm. Nasi klienci oczekiwali takiego wsparcia, a my wraz z naszymi użytkownikami wychodzimy im naprzeciw – mówi Artur Leśniak, marketing manager RocketJobs.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Biurowa demolka
W 60-sekundowym klipie video młoda kandydatka w zabawny i nieco prześmiewczy sposób okazuje swoje reakcje na SPOKO i NIESPOKO ogłoszenie o pracę. Stylistyka kreacji ma charakter memowy, a głównym środkiem przekazu jest ironia. Koncepcja bazuje na komentarzach użytkowników portalu, dotyczących tego co ich zniechęca w ofertach rekrutacyjnych. Aktorka w zaskakujący sposób wyraża swoją złość i frustrację na widok często popełnianych przez rekruterów błędów, urządzając prawdziwą… demolkę. Klip ma prostą i bezpośrednią formę, głęboko osadzoną w kulturze i estetyce internetu. Portal skierowany jest bowiem do nowoczesnych, progresywnie myślących pracowników.
Projektując kampanię założyliśmy sobie dwa cele. Pierwszy to zrobić coś, co będzie miało treść, którą można sprzedać jednym obrazkiem. Dlatego film właściwie oparty jest na konstrukcji klasycznego mema z Drakiem. Drugie założenie było takie, żeby nie robić klasycznej „idei kreatywnej”. W reklamie nie ma nic gorszego niż zabiegi copywriterskie. Wolę prosty meta żart w postaci super długiego adresu www niż „ciekawe” hasła i insighty którymi jarają się tylko ludzie w agencjach reklamowych. – mówi Tomasz Dubiel, reżyser spotu.
W ramach assetów kampanijnych powstały również krótsze wersje spotu: 30’ i 15’ sekundowa. Filmy emitowane będą na platformie YouTube oraz w kanałach społecznościowych marki. Pomysłodawcą projektu jest zespół marketingu RocketJobs.pl. Dyrektorem kreatywnym oraz reżyserem spotu – Tomasz Dubiel. Klip wyprodukował dom produkcyjny F25. Za branding kampanii odpowiada studio kreatywne Super Super. Działaniom towarzyszy szereg aktywności mediowych i liczne współprace z influencerami.
[1] Raport z badania Interviewme 2022
[2] Dane portalu Rocketjobs.pl
PS
Problem nieprzejrzystych procesów rekrutacyjnych poruszyła również firma No Fluff Jobs. Akcja „Szanuj siebie” stała się viralem, otwierając debatę na temat podawania jawnych wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę.
PS 2
Seria filmów #Rozmowyopracy RocketJobs.pl została nagrodzona w tegorocznym konkursie KTR. W video-wywiadach z przedstawicielami pokolenia Z wybrzmiewa wiele problemów współczesnego środowiska pracy.