1. W marketingu najważniejsza jest…
Ściśle określony cel, który zamierzamy osiągnąć. Jeśli mamy problem z odpowiedzią na pytanie, dlaczego wykonujemy określone działania, to mamy czym się martwić, bo nie wróży to niczego dobrego. Dobrze określony cel to tak naprawdę połowa sukcesu.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
To było dawno temu, ale ciągle mi siedzi w głowie – Telepizza Menu z 2006. Nowatorska na swoje czasy aplikacja mobilna JAVA z menu i promocjami Telepizza, która rozwiązywała również problem braku wspólnej infolinii telefonicznej. Dzwoniło się z aplikacji mobilnej. Z dzisiejszej perspektywy brzmi to jak prehistoria, ale wtedy było przełomem.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Nie pamiętam, więc albo to było dawno, albo po prostu żadne nie wybiło się ponad średni poziom trudności ☺
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Usługa chat SMS Fun Skan dla sieci Plus. Pierwsza mobilna usługa typu dating na dużą skalę. Zastosowaliśmy zaawansowane rozwiązania do znajdowania rozmówców (w tym mechanizmy lokalizacji). Społeczność osiągnęła mnóstwo wiernych użytkowników, a usługa jest aktywna od 2005 roku do dnia dzisiejszego. Nie liczymy związków dzięki niej zawartych oraz dzieci urodzonych, ale trochę tego jest 🙂
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Z zasady nie zazdroszczę. Natomiast podobał mi się koncept wykorzystania celebrytów w reklamowaniu Play. Z innej bajki podziwiam całą akcję rebrandingową, którą kilka lat temu przeprowadził mBank.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Ciężko powiedzieć, ponieważ jak to bywa z nowymi technologiami – super rozwiązanie może być tak słabo wykorzystane, że nie wniesie nic nowego do branży, a inne na pozór nieistotne, okazuje się odkryciem dekady. Przestałem śledzić takie chwilowe trendy, ponieważ z dnia na dzień coś, co było hitem, nagle staje się kitem. I na odwrót. Każdy nowy trend w marketingu jest obiecujący, o ile rozsądni ludzie stoją za jego wykorzystaniem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Takie, które nie przynoszą efektów. Niestety do takich zaliczam na przykład nieprzemyślane działania w social mediach.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Skoro w marketingu najważniejsze są dobrze określone cele, to w relacjach z agencją też – w końcu owocem takiej współpracy ma być dobry marketing. Jasno określone cele i koncentracja obu stron na ich realizacji są kluczowe do dobrej i owocnej kooperacji.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Życia. No i oczywiście bacznie obserwuję to, co dzieje się na rynku. W ramach samego rynku też wiele rzeczy może inspirować, np.: działania ( zarówno podjęte, jak również ich brak) oraz ludzie (m.in. ci, którym się chce zmieniać świat, nawet jeżeli ktoś rzuca im kolejne kłody pod nogi).
10. Moja kampania marzeń…
Szczerze mówiąc, to nie mam swojej wymarzonej kampanii. Jestem realistą, więc kampanie, które chciałbym zrealizować (i mam ku temu możliwości) – po prostu realizuję 😉
A tak na serio, ciężko jest mieć obraz kampanii jak ze snu, ponieważ idealna wizja może nas ograniczać. Wszystko zależy od tak wielu czynników, że szkoda czasu na kreowanie ideału, który może później nie pasować do okoliczności. Na pewno jestem fanem przemyślanych, ale nieszablonowych kampanii, które mądrze wykorzystują nowe technologie.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
To lubię ☺ Najlepszym tego dowodem jest fakt, że do branży trafiłem lata temu trochę z przypadku i na dobre zostałem. Często na początku kariery zawodowej nie mamy konkretnej wymarzonej branży – ja też nie miałem, do czasu, aż zacząłem swoją historię z marketingiem. Miałem to szczęście, że mój pierwszy traf był jednocześnie strzałem w dziesiątkę.
Marcin Łaciak
W branży mobile pracuje od 2003 r. Od początku w Avantis/Digital Virgo. Najpierw prowadził projekty mobilne, następnie kierował zespołem project managerów, a obecnie zarządza, jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, działaniami w obszarze B2B.
Odpowiada za tworzenie nowych produktów i rozwiązań biznesowych w zakresie mobile/internet, m.in. takich jak just push (notyfikacje push) i just send (masowe wysyłki sms). Interesuje się wykorzystaniem najnowszych rozwiązań mobilnych w marketingu i tworzeniem zintegrowanych kampanii wykorzystujących różne kanały dotarcia do Klienta.
Prelegent konferencji branżowych.