1. W marketingu najważniejsza jest…
Precyzja. Dokładność, z jaką dotrzemy do konsumenta, to, czy wyświetlimy komunikat marketingowy w odpowiednim miejscu i czasie oraz czy odpowiemy na jego potrzeby i intencje zakupowe. Tylko dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie skutecznie zainteresować klienta naszą marką, wejść z nim w interakcje i sprawić, że zainteresuje się produktem.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Na pewno współpraca z Allegro – to oni dzięki swojej otwartości zmobilizowali nas do nieszablonowego działania. Takie podejście utrzymaliśmy przy tworzeniu kampanii dla innych marek. Szczególnie dumny jestem z efektów współpracy z Hewlett-Packard w ramach promocji Notebook z limitowanej edycji Star Wars. Musieliśmy stawić czoła mnogości założeń i skomplikowanemu briefowi. W efekcie powstała kampania, w której w zależności od preferencji kierowaliśmy użytkownika w różne miejsca. Dodatkowo przygotowaliśmy dwie wersje kreacji reklamowych – dla nowych użytkowników, która pozwalała poznać, wygrać lub kupić produkt, oraz kreację dla osób powracających do sieci, by w odmienny sposób przypomnieć im o produkcie. Współpraca z Hewlett-Packard była dużym wyznawaniem, któremu sprostaliśmy.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Przeniesienie kilkunastoletniego doświadczenie zdobytego w dużej korporacji, gdzie zarządzałem strukturą kilkudziesięciu osób i złożonymi produktami, w znacznie mniejsze – startupowe środowisko. Mimo trudności w ciągu zaledwie 9 miesięcy stworzyliśmy od podstaw produkt z MVP, bazując na zidentyfikowanej potrzebie (UVP), przetestowaliśmy i wdrożyliśmy modele biznesowe oraz zbudowaliśmy sieć Partnerów, a co za tym idzie – zasięg.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
JustWIFI – sieć reklamowa oparta o WIFI. To moje „dziecko”, które powstało dzięki energii i ciężkiej pracy zespołu oraz wielu rozmów z potencjalnymi odbiorcami i klientami. Rozwiązanie łączące doświadczenia online z offline punktowo trafiające w potrzebę i w pełni mierzalne, jest idealnym uzupełnieniem działań omnichannel.
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Allegro „Czego szukasz” – świetna koncepcja i wdrożenie, dzięki czemu, w mojej ocenie, wyróżniała się na tle innych. Kampania, która bezpośrednio nie kojarzy się z e-commercem czy zakupami, ale mocno trafia do świadomości. Znam osoby, które płakały, oglądając wersję z Mikołajem J
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Generalnie podziwiam Zespół Marketingu Grupy Allegro za konsekwencję w budowaniu „mobilnej nogi” najpopularniejszej platformy zakupowej w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Ze starych – nowych trendów – „Mobile is eating the world”. Na wielu rynkach jest synonimem internetu. To już nie jest era „mobile first”, ale „mobile only” i warto o tym pamiętać, zwłaszcza gdy chcemy dotrzeć z przekazem do „pokolenia Y” i przyszłych nastolatków.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Zdecydowanie bitcoiny – jestem zawiedziony, że te wirtualne waluty nie znalazły zastosowania w codziennym życiu. Ostatnio sam Mike Hearn, twórca krypto-waluty, ogłosił, że projekt zawiódł jego oczekiwania i czas go zakończyć.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Przede wszystkim zrozumienie potrzeb i celów klienta – brandu. Bez dobrej komunikacji nie ma dobrej akcji, a klient już więcej nie zaryzykuje współpracy. W mojej pracy liczy się zdobyte zaufanie oraz długofalowa współpraca, której podstawą jest „kult dowożenia wyników” dla marki.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Obserwacji otoczenia. Chociaż najlepsze inspiracje przychodzą w trakcie rozmów z klientami, kiedy wsłuchuję się w ich problemy.
10. Moja kampania marzeń…
Kampania kuponowa np. McDonald’s. Wyobrażam ją sobie jako spersonalizowaną akcję, podczas której osoby łączące się z wi-fi w restauracji otrzymają zniżki. Z wykorzystaniem platformy JustWIFI i danych, którą posiadamy moglibyśmy osiągnąć wysokie wyniki mierzone m.in. ROI i to bez drukowania ulotek czy książeczek kuponowych. Prawdziwy mobilny in store wifi trade marketing! J
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Lubię identyfikować problemy, a następnie kreować rozwiązania, testując różne hipotezy. Marketing internetowy nie ma czasu na czekanie. Od razu weryfikuje czy coś jest dobre, czy wprost przeciwnie.
Marcin Langowski
CEO JustWIFI oraz prezes spółki Justtag, której portfolio obejmuje: JustWIFI – innowacyjny kanał reklamowy, zwiększający sprzedaż i pozwalający na komunikację z klientem poprzez WIFI oraz Justtag – aplikację mobilną będąca agregatem systemów lojalnościowych takich jak: karty stemplowe i kupony. Zanim dołączył do Justtag w 2014 roku, przez ponad 11 lat był związany z Onetem, gdzie pełnił kluczową rolę jako Dyrektor ds. Rozwoju Produktów i Innowacji. Aktywnie uczestniczył w tworzeniu strategii całej Grupy Onet.pl. Od początku kariery w Grupie Onet.pl odpowiedzialny był także za portfolio produktów społecznościowych m.in. współtworzył i zarządzał największymi w Polsce wortalami randkowymi, opartymi o przychody niereklamowe tj.: Sympatia.pl i SympatiaPlus.