Wszystko zaczęło się od transmisji zbiórki charytatywnej Kanału Sportowego, która została przerwana tuż po zgłoszeniu przez Polsat naruszenia praw autorskich. Ostatecznie stacja przyznała, że była to pomyłka i „niezamierzony błąd ludzki”, lecz wokół całego zdarzenia zrobił się niemały medialny szum.
Mimo iż większość internautów skrytykowało Polsat za nieprzemyślane działanie, to pojawiły się jednak i takie osoby, które w tym sporze stały po stronie popularnej stacji. Jedną z nich jest polski pięściarz i zawodnik mieszanych sztuk walki Marcin Najman, który publicznie nazwał dziennikarza i jednego z twórców Kanału Sportowego – Krzysztofa Stanowskiego – „atencjuszem”.
Zobacz również
Jak można było się spodziewać, między osobistościami medialnymi szybko doszło do internetowej potyczki słownej. W efekcie Najman nagrał wideo, w którym wezwał Stanowskiego do walki pod stadionem w Częstochowie. Do pojedynku ostatecznie nie doszło, lecz o nietypowej akcji szybko zrobiło się głośno w mediach, zaś sam sportowiec stał się bohaterem wielu internetowych memów.
Na wspomnianym filmiku Marcin Najman ubrany był w charakterystyczną, niebieską kurtkę, którą teraz postanowił przekazać na licytację podczas tegorocznej akcji WOŚP, czym podbił serca internautów. Na tę chwilę przedmiot kosztuje już niecałe 10 tys. złotych,
Co ciekawe, alternatywną zbiórkę na wygranie aukcji charytatywnej WOŚP ze wspomniana kurtką Najmana utworzył Krzysztof Stanowski na portalu zrzutka.pl. „Wspieramy WOŚP, a przy okazji chcemy zdobyć kurtkę częstochowskiego wojownika, aby trafiła do muzeum Kanału Sportowego” – napisał dziennikarz w opisie aukcji. Tam na tę chwilę udało się już zebrać ponad 8 tys. złotych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Na 20 dni przed 29. Finałem WOŚP padł rekord wpłat do eSkarbonki. Aktualnie zebrana kwota przekroczyła 1 000 000 zł. To ponad 400 000 zł więcej niż wynosiła łączna wartość wszystkich wpłat do eSkarbonki w 2020 roku.