Marcin Sosiński, Chief Creative Officer Dentsu Creative Polska & CEE, został uhonorowany miejscem w Golden Drum Hall of Fame – wyróżnieniem przyznawanym osobom, które w istotny sposób wpływają na rozwój branży kreatywnej w Europie i poza nią. W uzasadnieniu podkreślono jego wkład w budowanie pozycji Europy Środkowo-Wschodniej na globalnej mapie kreatywności, a także konsekwentne promowanie idei, które łączą wartość społeczną z wysoką jakością twórczą.
– Dołączenie do Golden Drum Hall of Fame to dla mnie ogromny zaszczyt i poruszający moment. Trafiam do grona ludzi, którzy mieli ogromny wpływ na moje życie zawodowe – Darek Zatorski, Cătălin Dobre, Adrian Botan – nie tylko mistrzowie naszego fachu, ale osoby, od których nauczyłem się, czym jest prawdziwa siła idei oraz czym są odwaga i odpowiedzialność w naszej pracy. Przez lata Golden Drum łączył, inspirował i pomagał kształtować tożsamość głosu kreatywnego naszego regionu. Pokazywał światu, że kreatywność z naszej części Europy ma wyjątkową wrażliwość, autentyczność i odwagę. Kreatywność, która dziś jest bardziej potrzebna niż kiedykolwiek. To wyróżnienie przypomina mi, że reklama ma sens wtedy, gdy nie tylko sprzedaje… ale porusza ludzi. Bo reklama to nie sztuka krzyku. To sztuka bycia usłyszanym. Musimy dalej walczyć o pracę, która ma znaczenie – która zdobywa uwagę, bo naprawdę warto jej wysłuchać – mówi Marcin Sosiński, Dentsu Creative Poland & CEE.
Zobacz również
Marcin Sosiński to jeden z najbardziej nagradzanych i wpływowych liderów kreatywnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Większość swojej kariery zawodowej spędził w McCann, współtworząc jedne z najbardziej docenianych kampanii w regionie. Pod jego kierownictwem McCann Poland został wyróżniony w 2023 roku tytułem Cannes Lions for Good Agency of the Year.
Prace Marcina były szeroko doceniane – zdobył m.in. Titanium i dwa Grand Prix Cannes Lions, D&AD Black Pencil (pierwszy dla Polski) oraz główne nagrody The One Show, LIA, Eurobest, Webbys, Clio, Golden Drum i wiele innych.
W 2025 roku dwie jego kampanie zostały uznane za najbardziej nagradzane w sektorze finansowym, a on sam został uznany za 9. najbardziej nagradzanego Dyrektora Kreatywnego na świecie (5. w EMEA). To kolejne potwierdzenie, że kreatywność z tego regionu może mieć globalny zasięg.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
Głęboko wierzy w siłę lokalnie zakorzenionej kreatywności
Marcin, poza pracą dla globalnych marek, aktywnie wspiera rozwój branży kreatywnej w Polsce jako członek zarządu Klubu Twórców Reklamy i członek zarządu SAR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tylko na festiwalu Golden Drum jego współpraca z zespołami kreatywnymi zaowocowała sześcioma Grand Prix, licznymi złotymi, srebrnymi i brązowymi statuetkami, tytułem Best of Genius Loci oraz prestiżowym wyróżnieniem Creative Director of the Year w 2023 roku. Kampanie, które współtworzył – od „Where to Settle” i „Room for Everyone” po „The Future Peasants” – są nagradzane nie tylko za pomysł i wykonanie, ale także za umiejętność uchwycenia ducha i kulturowych niuansów Europy Środkowo-Wschodniej. W tym roku dołączył do jury kategorii Creative Business Excellence.