1. W marketingu najważniejsza jest…
… pamięć o tym, że w centrum każdego produktu i usługi stoi Klient, bo bez Klienta nie są one potrzebne.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jestem z MerixStudio ponad 12 lat, przewinęło się w tym czasie przez moje ręce wiele naprawdę interesujących projektów – osobiście najbardziej kręcą mnie te optymalizujące i ułatwiające pracę różnych części firmy. Ale z takich, które mogą ujrzeć wszyscy w ostatnim czasie był backtothefrontend.com – serwis w uwielbianym przeze mnie klimacie Powrotu do Przyszłości. Napisałbym tutaj, że praca przy nim to była czysta przyjemność, ale to byłoby nieuczciwe – takie projekty nie mają nic wspólnego z encyklopedyczną definicją słowa praca?.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
… jest jeszcze przede mną :). Było wiele takich, które uważałem za te najtrudniejsze dla siebie czy zespołu. Wszystkie jednak już za nami – nie były aż tak niemożliwe jakimi się początkowo wydawały. Nadal mam ochotę powalczyć :).
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Wkładam całego siebie w to, aby każdy realizowany z moim udziałem projekt takim był, a będąc już zupełnie nieskromnym powiem, że jest nim wszystko co robimy z i w MerixStudio . Przez ostatnią dekadę zespół powiększył się ponad 5 krotnie, zrealizowaliśmy setki przeróżnych projektów, wykorzystując z powodzeniem, równie często, klasyczne rozwiązania jak i nowatorskie, raczkujące technologie. Wystarczy spojrzeć na nasze projekty MerixGames czy Kopanito żeby zobaczyć o czym mówię.
Nie będę także ukrywał że duma rozpiera szczególnie, gdy niezależne osoby/instytucje doceniają nasze działania. Fantastycznie jest postawić w firmie Statuetkę EB Kreatora otrzymaną w ramach Nagrody Specjalnej Jury, czy dołączyć do grona najlepiej prowadzonych blogów firmowych w Polsce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Zazdrość jest słowem, które kojarzy mi się negatywnie. Jest wiele świetnie zrealizowanych projektów i kampanii… ciężko tu wytoczyć jakieś konkretne działo. Z racji tego, że my jako „kreatywny software house” funkcjonujemy w mocno technologicznej części marketingu, to w naszym świecie tak naprawdę w każdym miesiącu można znaleźć powalające na kolana realizacje, czy niebanalne rozwiązania. Warto obejrzeć przyjemnie wykonany projekt dotykający bieżących spraw klimatycznych – worldseasiestdecision.org
Słuchaj podcastu NowyMarketing
A tak odbiegając już od technologii, to są takie kampanie, które wędrują z milionami ludzi przez wiele lat, wzbudzając w nich te same silne emocje. Niech będzie zatem świątecznie – wszyscy znacie przecież „Coraz bliżej święta … Coraz bliżej święta…” i co widzicie? Ja widzę oświetloną ciężarówkę .
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
… wchodzenie w bezpośrednią interakcje z Klientem z wykorzystaniem aktualnych możliwości Digital Signage. Przecież prawie każdy ma dzisiaj smartphone’a w kieszeni – wykorzystując ten fakt i nowoczesne rozwiązania DOOH możemy jak nigdy dotąd zachęcić do działania naszych odbiorców dostarczając im w efekcie końcowym dokładnie tego czego poszukują.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Moim zdaniem nie ma takich. Są za to takie, które źle zostały dobrane do celów kampanii i jej odbiorców.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Wysoki poziom zaufania Klienta do tego co proponuje i robi agencja.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Tak naprawdę zewsząd – począwszy od tak banalnej odpowiedzi jak z różnych zakamarków sieci, równie często od liderów branży jak i wschodzących gwiazd, po zupełnie oderwane od marketingowego kontekstu rozmowy z różnymi ludźmi. Oprócz inspiracji najważniejsza jest jeszcze moc do działania, a tę czerpię od ludzi, z którymi mam przyjemność tworzyć zespół, realizować wspólne projekty, od ludzi, których spotykam na swojej życiowej drodze przy przeróżnych okazjach. Tylko tak można stworzyć coś, czego nasz odbiorca jeszcze nie jest świadom, że będzie potrzebował.
10. Moja kampania marzeń…
… wolałbym to nazywać jednak projektem marzeń – niezależnie jak to nazwiemy musi przerastać to wszystko co do tej pory zrobiłem. Realizuje się w branży, która dzięki ciągłemu pojawianiu się nowych rozwiązań ułatwia podnoszenie poprzeczki – pozwala to bez trudu generować kolejne projektowe marzenia.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
… jest on dzisiaj absolutnie niezbędny w pokazaniu osiągnięć i możliwości jakie stwarzasz swoim odbiorcom.
Marcin Staszak
COO w poznańskiej agencji interaktywnej Merixstudio. Związany z firmą od 2003 roku, Inżynier Informatyk, Magister wydziału Zarządzania. W trakcie swojej kariery zawodowej zarządzał realizacją różnej wielkości projektów internetowych dla Klientów agencji. Aktualnie odpowiedzialny za współtworzenie oraz realizacje strategii biznesowej oraz koordynację działań poszczególnych komórek firmy. Pasjonat muscle cars i fotografii krajobrazowej.