1. W marketingu najważniejszy jest…
Człowiek! Za procesem marketingowym stoją ludzie: klient, pracownicy agencji i najważniejsze – konsument. To, co tworzy agencja musi być zrozumiałe, trafiać do serca i poruszać emocje. Nie można zrozumieć marketingu bez człowieka i nie można zrozumieć człowieka bez marketingu.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Niewątpliwie pierwszy duży projekt, który realizowałem, czyli kampania „Teraz Hłasko” przypominająca twórczość i postać Marka Hłaski młodemu pokoleniu. Jej sukces nawet po kilku latach jest pamiętany i co jakiś czas przypominają mi o nim różne osoby, miejsca czy instytucje.
Zobacz również
Dzięki tej kampanii poznałem moją żonę, z którą mam córkę, a więc efekty kampanii są naprawdę wymierne 😉
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Praca stawia przede mną tyle wyzwań, że nie umiem wymieć tylko jednego. Choć było ich już sporo, to mam nadzieję, że jeszcze więcej wciąż przede mną. W trudnych wyzwaniach chodzi bowiem o to, by je pokonywać. Czym wyzwanie trudniejsze, tym większa satysfakcja z poradzenia sobie z nim. Im większa satysfakcja, tym większe zadowolenie z pracy. Dlatego cieszę się, że każdy dzień przynosi nowe wyzwania, a co za tym idzie coraz większą satysfakcję.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Działania dla PKO Banku Polskiego. Zrobiliśmy wspólnie dużo dobrego i ufam, że uda się jeszcze więcej. Nasze działania doceniło choćby IAB Polska, zapraszając na MIXX Conference jako jedną z najlepszych kampanii roku. A poza komercyjnymi projektami mam na koncie całkiem dużo marketingowych sukcesów, z których jestem dumny – choćby debaty z kandydatami na prezydenta Polski czy Warszawy organizowane za kilkadziesiąt złotych albo kampanię „Teraz Hłasko” pod patronatem ministra kultury.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Wszelkie kampanie związane z polityką, sportem i dziećmi, bo właśnie te tematy wpisują się w strefę moich zainteresowań. Łatwo kupić nimi moje zaangażowanie i uwagę. Wystarczy pokazać mi dziecko, a płaczę, puścić mecz i już nie odwracam wzroku od ekranu albo zagadać o politykę i możemy rozmawiać do rana. Kampanie polityczne według mnie są z jednej strony największym wyzwaniem marketingowym, a z drugiej wdzięcznym, choć trudnym do uchwycenia tematem. Opierają się na emocjach i wartościach moralnych, a to zawsze jest dla marketera mieszanka idealna, choć niebezpieczna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Zmiany. Mówi się, że trendem jest real-time marketing, rozszerzona rzeczywistość, Snapchat czy jakiekolwiek inne hasło, technologia czy narzędzie, ale jutro może się to zmienić o 360 stopni. Zmiana jest więc jedynym pewnym trendem, który daje największe pole do działania.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Wszystkie działania niedostosowane do produktu czy grupy docelowej. Chcemy robić dobry marketing, a stosunkowo niewiele osób czy firm potrafi sobie z tym poradzić. Każde działanie może się okazać tak samo skuteczne, jak nieskuteczne. Jeśli uważamy, że papier umarł i będziemy mówić do emerytów tylko w digitalu, to sami skażemy się na porażkę, mimo iż wykorzystamy nowoczesny kanał komunikacji. Będzie można nazwać go przereklamowanym, bo nie przyniesie nam efektów. Wszystko zależy od sytuacji.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Relacje. Nie da się zbudować dobrej współpracy bez zaufania, które jest podstawą każdej relacji. Agencja i klient mają stanowić tandem, który jedzie w jedną stronę, razem.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Całego życia i świata, który mnie otacza. Rozmowy ze znajomymi, spacer w parku, wyjście do restauracji – to wszystko może przynieść ogrom inspiracji i pomysłów. Ograniczanie się do jednej konkretnej rzeczy byłoby nierozsądne z mojej strony.
10. Moja kampania marzeń…
Nie istnieje, póki jej nie zrealizuję. Każda następna może się taką stać.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Nie umiem się nim nie zajmować. Otacza mnie zewsząd (i nie mówię tu o nawale treści reklamowych), a ja lubię stawiać mu czoła. Poza tym jest to bardzo przyjemne zajęcie, które pozwala na ciekawe i fajne życie.
Marcin Żukowski
Team Leader, Mint Media. Cyfrowy tubylec. Team Leader w agencji interaktywnej Mint Media, gdzie opiekuje się kluczowymi klientami (m.in. PKO BP, Mleczarnia Turek, Ministerstwo Środowiska). Aktywny działacz IAB Polska, autor artykułów branżowych, wystąpień na konferencjach oraz szkoleń. Wykładowca Uczelni Łazarskiego na kierunku marketing internetowy. Twórca Fundacji Cyfrowi Tubylcy. Przez pięć lat prowadził Stowarzyszenie MłodaRP aktywizujące młodych ludzi na polu polityki, gospodarki i kultury. Pisze, komentuje i doradza w zakresie e-marketingu mediom, firmom i instytucjom.