1. W marketingu najważniejsze są…
Umiejętność łączenia sprzeczności: kreacji i technologii, szerokiego spojrzenia i precyzyjnych działań, analizy i syntezy, terminów z briefów z terminami od developerów. To trudne, ale możliwe.
2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej agencje skrzydeł, to…
Musimy się cofnąć w czasie do ubiegłego wieku 🙂
Zobacz również
Projekty, który dały naszej agencji sporo rozgłosu w ówczesnych mediach i dały nam mocny impuls do rozwoju były to projekty e-marketingowe dla takich marek jak CYFRA+, WINIARY i EFL w 1999 i 2000 roku oraz pierwsze w Polsce projekty e-commerce B2C i B2B z 1997 i 1998 roku.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
… reorganizacja firmy w następstwie pęknięcia bańki internetowej z 2001 roku.
Po kilku latach wzrostów, nawet kilkaset procent rocznie, doświadczyliśmy twardego zderzenia z rzeczywistością. Pewnie niewielu czytelników NowegoMarketingu pamięta tamte czasy. Rok 2001 był szokiem dla wielu młodych firm, takich jak nasza, firm, tym bardziej, że pęknięcie bańki internetowej zbiegło się z kryzysem w polskiej gospodarce w kilku następnych latach. Ale udało nam się wyjść z tej opresji obronną ręką.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Koncepcja, projekt i realizacja sklepu internetowego dla marki RTV Euro AGD.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To projekt, przy którym miałem okazję pracować ze świetnymi ludźmi, zarówno po stronie Klienta, jak również naszej grupy. Dzięki wielomiesięcznej pracy kilkudziesięciu osób powstał największy w tej chwili sklep internetowy w Polsce. Projekt ten został nawet przez jednego z konkurentów RTV Euro AGD skopiowany.
A to ponoć wyraz najwyższego uznania.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Wielu twórców w naszej branży podziwiam, szczególnie tych, którzy potrafią utrzymać wysoki poziom w różnych kreacjach i kampaniach przez lata.
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…
Wykorzystanie społeczności do budowania i zwiększania wartości marek, z wykorzystaniem różnych działań, narzędzi i kanałów komunikacji.
Umiejętne, wielokanałowe budowanie i zarządzanie relacjami z ambasadorami danej marki w będzie miało kluczowe znaczenie dla budowania wizerunku i zwiększania sprzedaży marek w przyszłości.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…
Trudno jest w ten sposób generalizować, bo każde działanie należy oceniać w kontekście celu, jaki jest do osiągnięcia i czynników, które wpływają na wybór konkretnego działania.
Są branże dla których ten cały e-marketing jest totalnie przereklamowany 🙂
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Zaufanie i wzajemne zrozumienie.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Poza e-marketingiem interesuję się wieloma innymi dziedzinami życia, nauki i sztuki, dużo podróżuję. Staram się być otwarty na otaczający mnie świat i ludzi.
Czuję, że właśnie ta suma wielu różnych doświadczeń jest moim największym i niewyczerpanym źródłem inspiracji.
10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…
Dałbym sobie spokój.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
… nigdy nie lubiłem się uczyć niczego na pamięć 🙂
Marek Lose
Absolwent Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej. W branży interaktywnej działa od ponad 15 lat, stojąc na czele agencji interaktywnej full service – Internet Designers (Grupa Unity). Był jedną z pierwszych osób w Polsce, która popularyzowała wiedzę o zarządzaniu marką w Internecie. Specjalizuje się w przygotowywaniu strategii e-marketingowych, architektury informacji, doradztwie biznesowym oraz e-commerce. Zajmował się projektami dla takich Klientów jak: RTV Euro AGD, T-Mobile, Auchan, GlaxoSmithkline, Johnson&Johnson, Santander Consumer Bank czy Unilever.
Prywatnie pasjonat literatury poopularno-naukowej, podróży i muzyki.