1. W marketingu najważniejsza jest…
Szeroko rozumiana elastyczność. Zarówno na etapie planowania działań, jak i w ich trakcie. Wiele razy widziałem kampanie, które były emitowane tylko dlatego, że tak zostały wcześniej zaplanowane, z pominięciem istotnych, w tamtym czasie nowych okoliczności. Warto pamiętać, że często nawet drobne modyfikacje pozwalają na wsparcie klienta w prowadzonej komunikacji, co jest szczególnie istotne w kryzysowych sytuacjach.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jest ich wiele. To zwłaszcza te, kiedy błyskawicznie reagowaliśmy na nagłe potrzeby naszych klientów. Zachowania konsumentów nieustannie zaskakują, lecz dzięki programmatic rezultaty podejmowanych przez nas we współpracy z klientem decyzji widać w czasie rzeczywistym, co daje szczególną satysfakcję.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Praca nad wizerunkiem PKP Intercity, tuż po zimowym zamieszaniu, jakie miało miejsce w związku ze zmianą rozkładu jazdy na przełomie 2010 i 2011 roku. Przy czym najtrudniejsze nie było wcale samo zażegnanie sytuacji kryzysowej. Ogromnym wyzwaniem okazało się umiejętne motywowanie i wspieranie zespołu. Kluczowe było danie ludziom poczucia, że jesteśmy w stanie błyskawicznie i skutecznie zadziałać, jednocześnie starając się przewidzieć inne potencjalne trudności. Kryzysowe zarządzanie wymagało pracy przez wiele dni z rzędu po kilkanaście godzin na dobę, ale zauważalne efekty i praca z zaangażowanym zespołem była niezwykle motywująca.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Konferencja Digital Marketing Heroes. Pierwszą edycję zorganizowaliśmy w Warszawie w roku 2014, kolejną we wrześniu 2015. W wydarzenie zaangażowany był cały warszawski oddział Sociomantic Labs. Osiągnięty sukces sprawił, że wydarzenie przyjęło się także na innych rynkach i do tej pory lokalne edycje odbyły się w krajach takich jak Brazylia, Czechy, Francja, Indie oraz Turcja.
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Kampania video zrealizowana na zlecenie Rządu Nowej Zelandii: „Other people make mistakes – Slow down”. Jednoznaczny przekaz, silne emocje i mam nadzieję – wpływ na zachowania ludzi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Rozwój programmatic w reklamie display i nie tylko. Możliwość segmentacji oraz określania wartości poszczególnych użytkowników, a następnie podejmowania decyzji o zakupie powierzchni reklamowej oraz indywidualny dobór przekazu reklamowego – wszystko to realizowane w czasie rzeczywistym. Z perspektywy osoby planującej działania reklamowe, tak precyzyjna komunikacja prowadzona na dużą skalę, to rewolucyjne rozwiązanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Wszelkie kampanie, w przypadku których nie ma możliwości dokładnego mierzenia efektów prowadzonych działań.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Komunikacja. Choć wiem, że brzmi to banalnie, uważam że w dobie automatyzacji dobre porozumienie między agencją a klientem jest jeszcze istotniejsze. Zbudowane w ten sposób zaufanie, pozwala na błyskawiczne podejmowanie decyzji, a co za tym idzie, znaczące wpływanie na skuteczność prowadzonych działań.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Ciekawości świata, którą podpatruję u moich dzieci. Czas spędzony z córką i synem, pozwala mi spojrzeć na świat nieco inaczej. Genialne, często zaskakujące pytania, z którymi mam możliwość się zmierzyć, pokazują mi świat z innej perspektywy. Wzmagają kreatywność i uczą otwartości na świat.
10. Moja kampania marzeń…
To działania o tematyce społecznej. Pomimo wielu ciekawych kampanii, mam poczucie, że cały czas zbyt mało profesjonalnych graczy wspiera działania o charakterze społecznym. Marzy mi się kampania, która będzie choć w drobnym stopniu zmieniać świat… na lepsze.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Lubię wysoki poziom adrenaliny. Praca moja i zespołu to codzienne zmagania o jak najlepsze wyniki naszych klientów. Wymaga to bycia na bieżąco, szybkiego reagowania i proaktywnej postawy. Również dzięki pracy mam szansę poznawania bardzo ciekawych ludzi. I to nie tylko na poziomie służbowej relacji, ale przede wszystkim prywatnie. To właśnie relacje z ludźmi sprawiają, że życie staje się jeszcze ciekawsze.
Mariusz Pawełczyk
Commercial Director CEE w Sociomantic. Karierę zawodową rozpoczął ponad 12 lat temu w branży turystycznej. Od ponad 9 lat zajmuje się marketingiem i sprzedażą w Internecie. Trzy lata spędził w TradeDoubler Polska, gdzie był odpowiedzialny za pozyskiwanie oraz obsługę kluczowych klientów firmy. Przed dołączeniem Sociomantic Labs, jako dyrektor marketingu w PKP Intercity SA był odpowiedzialny za strategię marketingową spółki należącej do największej firmy kolejowej w Polsce. Od października 2011 roku pracował jako Sales Director CEE w Sociomantic Labs, gdzie odpowiadał za współpracę i pozyskiwanie klientów w Europie Środkowej i Wschodniej. Od października 2015 roku zajmuje stanowisko Commercial Director CEE w Sociomantic Labs.