Choć tegoroczny Black Friday odbędzie się za kilka dni, a dokładnie w piątek 27 listopada br., to już od jakiegoś czasu wiele marek organizuje liczne akcje promocyjne, mające na celu zachęcenie klientów do kupowania produktów w „okazjonalnych cenach”. To doroczne święto zakupów już od jakiegoś czasu okryte jest złą sławą, bowiem niejako przyczynia się do wzrostu konsumpcjonizmu na świecie – wszak bardzo często się zdarza, że klienci tego dnia kupują produkty tylko dlatego, że są one dostępne w promocyjnej cenie, choć wcale ich nie potrzebują. Te następnie w najlepszym przypadku lądują na dnie szafy, a w najgorszym – na śmietniku.
Walczyć z tym postanowiła nowozelandzka marka Allbirds, która oferuje ubrania oraz obuwie wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska. Z okazji tegorocznego Black Friday brand postanowił podnieść o jednego dolara ceny swoich produktów. Natomiast pieniądze zebrane ze swego rodzaju nadwyżki cenowej zostaną przekazane na wsparcie międzynarodowego ruchu Fridays for Future, zainicjowanego przez aktywistkę Gretę Thunberg.
Zobacz również
To nie pierwsza tego typu inicjatywa Allbirds – brand bowiem już od jakiegoś czasu angażuje się w liczne akcje z myślą o naszym środowisku, jest też jedną z nielicznych marek, które są transparentne w kwestii tego, ile dwutlenku węgla wyprodukowano przy tworzeniu poszczególnych ubrań czy butów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
A gdyby tak każdy z nas, zamiast kupować nowe, dostrzegł wokół siebie rzeczy, które już ma i zatroszczył się o to, by służyły jak najdłużej? Na przekór Black Friday IKEA w ubiegłym roku zwracała uwagę na meble i akcesoria znajdujące się w naszym mieszkaniu i podpowiadała, jak w prosty sposób o nie zadbać.
PS2
Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.