Marka Bell stworzyła linię kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych dla mężczyzn

Marka Bell stworzyła linię kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych dla mężczyzn
Na polskim rynku pojawiła się kolekcja kosmetyków dedykowanych mężczyznom. Produkty stworzyła marka Bell. Linia HOMME składa się m.in. z balsamu do brody, wosku do brwi i zarostu, korektorów czy pudrów.
O autorze
1 min czytania 2023-07-07

Makijaż nie jest już wyłącznie domeną kobiet. Coraz więcej mężczyzn korzysta z kosmetyków, by delikatnie poprawić swoją urodę. Ten temat przestał być tematem tabu, o czym świadczy chociażby ilość tutoriali na YouTubie, w których prezentowane są propozycje delikatnego męskiego make-up’u. 

W drogeriach nadal jednak królują produkty skierowane do kobiet. Choć nie powinno to stanowić różnicy, bo przecież kosmetyki służą do tego samego celu to ważna jest także komunikacja stosowana w promocji tego rodzaju produktów, a ta jest zdecydowanie kobieca. 

Bell postanowiła to zmienić i chcąc sprostać oczekiwaniom wszystkich odbiorców, stworzyła kolekcję HOMME. Zgodnie z założeniem marki, celem powstania tej linii kosmetyków jest poprawa pewności siebie każdego mężczyzny, niezależnie od wieku i stylu życia.  

W skład kolekcji wchodzą produkty, które mają jedynie delikatnie poprawić męską urodę. Nie znajdziemy w nich szalonych, kolorowych kosmetyków. W zamian za to Bell postawiło na polepszenie wizerunku w postaci zadbania o brwi, brodę czy ujednolicenie kolorytu cery. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolekcja HOMME składa się z: balsamu do brody, wosku do ujarzmienia brwi i brody, bezbarwnej pomadki do pielęgnacji ust, korektora do twarzy, primera, bezbarwnego pudru oraz pudru z kolorem.

Kosmetyki posiadają także czarne, matowe opakowania, co zdecydowanie kojarzy się z mężczyznami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Internauci są podzieleni 

Jak zawsze, Internet podzielił się na różne obozy. Z jednej strony pojawiają się zdania niezrozumienia dla podziału kosmetyków na męskie i damskie, sugerując, że być może lepiej byłoby stworzyć linię „gender neutral”. Inne komentarze doceniają normalizowanie tematu dbałości mężczyzn o siebie, również poprzez makijaż. Nie brakuje także negatywnych zdań w związku z marnotrawstwem plastiku i stawiania przez markę jedynie na zysk, bez wyższych idei, ponieważ kosmetyki skierowane dla kobiet to przecież te same produkty, ale w innych opakowaniach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności

Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. To marketing inkluzywny, którego definicje rozwijamy w artykule.

PS 2 Odwrócenie ról w reklamie kremów eos

W jednej z reklam od marki eos, możemy zobaczyć odwrócenie roli człowieka ze zwierzęciem. Bohaterem reklamy jest lis, który mówi, że w dzisiejszych czasach nigdy nie wyszedłby z domu bez… swojego człowieka.