Marka Swarovski rozpoczyna kampanię metamorphosis autorstwa Stevena Meisela

Swarovski prezentuje nową kampanię reklamową marki autorstwa fotografa mody Stevena Meisela. Za pomysł odpowiada dyrektor kreatywna Giovanna Engelbert, a za wcielenie go w życie — makijażystka Dame Pat McGrath, która stworzyła prawdziwie wizjonerską stylizację.
O autorze
3 min czytania 2023-06-05

Celem kampanii Metamorphosis jest uhonorowanie radości płynącej z wyrażania swojej indywidualności oraz kryształów mających niesamowitą zdolność do przeobrażania się. Przedstawia ona stworzenia nie z tego świata, które obrazują biżuteryjne rodziny marki Swarovski: Florere, Idyllia, Gema, Dextera i Millenia. A jest to obraz przepiękny, fantastyczny, nasycony artyzmem Pat McGrath i wykorzystujący motywy tropikalnych roślin i zwierząt.

Meisel wkomponowuje kultowe biżuteryjne wzory marki Swarovski w swoje wyjątkowe obrazy przedstawiające cztery niezwykłe postaci: Motyla, Papugę, Ananasa i Żółwia. Każda z nich stanowi uosobienie radosnej ekstrawagancji i cudowności świata przyrody.

Kampania czerpie inspirację z austriackiego dziedzictwa marki Swarovski, sięgając jednocześnie do magicznych, kwiecistych komnat cesarzowej Marii Teresy, które znajdziemy w wiedeńskim pałacu Schönbrunn z XVIII wieku.

– Te pokoje Marii Teresy odzwierciedlają jej marzenia i sny. To feeryczne przestrzenie z muralami przedstawiającymi egzotyczną florę i faunę z całego świata, połączoną w jednym malunku, chociaż w rzeczywistości gatunki te nie miałyby szansy dzielić tego samego środowiska. Chciałam stworzyć zaczarowany, kryształowy ogród na podobnej zasadzie: co prawda nie istnieje on w naturze, ale przynosi taką samą radość – powiedziała Giovanna Engelbert, dyrektor kreatywna marki Swarovski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W zaczarowanym, kryształowym ogrodzie Swarovski poszczególne elementy biżuterii łączą się i przeobrażają w fantastyczne stworzenia inspirowane tropikalnymi owocami oraz egzotycznymi ptakami i zwierzętami, przy czym każde z nich jest na swój sposób wyjątkowe i ma własną osobowość.

– Kampania Metamorphosis to święto na cześć piękna kryształów Swarovski oraz tego, w jak niezwykły sposób wyrażają one kreatywność i radość. Inspirował nas związek między tym, jak sztuka potrafi przynosić zmiany i przeobrażać się, a tym, jak robi to biżuteria – dodała Engelbert. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Meisel uwiecznił czarujące postaci na hipnotyzujących zdjęciach przedstawiających ducha i savoir-faire kultowych rodzin biżuteryjnych Swarovski i wydobywających pełną radości magię kryształów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Motyl

Motyle przechodzą jedną z najbardziej spektakularnych przemian znanych naturze, przeobrażając się z jajeczka w gąsienicę, a następnie w poczwarkę. Po opuszczeniu poczwarki motyl jest już wolny i może wędrować z jednego kwiatu na drugi, a jego nowe, delikatne skrzydełka otwierają się na świat pełen możliwości. Natomiast w samym sercu złotego ogrodu Swarovski Motyl ma swój początek w rodzinie Florere: tak niezależnej, jak nieustraszonej. W otoczeniu olśniewających bladoróżowych i otulających żółtych barw upiększone kryształami płatki z rodziny Florere rozkwitają najpełniej jako błyszczące pierścionki koktajlowe i przepięknie zdobione kolczyki na sztyfcie. Jako cudowny hołd złożony sztuce wyrażania swojej indywidualności Motyl zaprasza do odkrycia nowych, czarownych światów, w których króluje zachwyt.

Papuga

Papuga symbolizuje siłę i niezależność. Swoją ekspresją w wyjątkowy sposób wyróżnia się ona w ptasim świecie oraz jest bardzo towarzyskim i lubiącym przygody zwierzęciem. Papuga marki Swarovski zachwyca swoim pełnym blasku spojrzeniem. Wywodząca się z rodziny Idyllia i czerpiąca z przekornej, punkowej duszy, niepokornie odważna postać emanuje wyjątkową pewnością siebie. Ognistoczerwone i żółte kryształy, które oszlifowano specjalnie z myślą o tym wzorze, urzekają, podkreślając humor i wyobraźnię. Ta przekorna i niezwykle ciekawska papuga marki Swarovski otwiera drogę do biżuteryjnych eksperymentów z nutą elegancji.

Ananas

Ananas na początku jest tylko małym krzakiem z pojedynczymi kwiatami, jednak potem przeistacza się w wyśmienity tropikalny owoc, którego soczyste i pełne smaku wnętrze ukryte jest pod grubą skórą z kolcami. Ananas marki Swarovski stanowi wyraz zachwytu nad zdolnością natury do przeobrażania się oraz nad przyjemnością płynącą z rzeczy nieoczekiwanych. Symbolizujący bogactwo Ananas czerpie inspirację z rodziny Idyllia: jego ostre linie i kąty wykorzystują geometryczną doskonałość, w olśniewający sposób wyrażoną głęboką zielenią i barwami złota.

Żółw

Żółw to symbol długowieczności. Jego wyjątkowy, gruby pancerz także przechodzi swoistą metamorfozę: od kruchej skorupki po kojarzącą się z mądrością, hipnotyzującą osłonę. Wyrażający siłę, spokój i urzekającą wręcz stałość Żółw marki Swarovski inspirowany jest rodziną Millenia — zwraca uwagę i hipnotyzuje migoczącymi odcieniami zieleni i różowymi akcentami. To podniosła oda do nieskończonej elegancji.

PS Ekologiczna mikrokolekcja biżuterii Hyperbola od Swarovskiego

Firma Swarovski rozszerza swój asortyment biżuterii tworzonej z myślą o naszym środowisku, wprowadzając do oferty nową mikrokolekcję Hyperbola. Premiera tej kolekcji jest kolejnym krokiem firmy Swarovski na drodze do uczynienia jej produktów bardziej zrównoważonymi.