Słynna amerykańska marka Victoria’s Secret do tej pory do swoich kampanii czy głośnych pokazów mody zapraszała wysokie, szczupłe i o podobnym typie urody modelki, słowem – promowała stereotypowe kanony piękna i kobiecości.
Coś się jednak ostatnio zaczęło zmieniać, bowiem brand do promocji najnowszej kolekcji ubrań z linii Pink zaprosił po raz pierwszy w swojej historii transpłciową modelkę.
Zobacz również
O współpracy z marką Brazylijka Valentina Sampaio poinformowała na swoim Instagramie, publikując zdjęcia oraz film z backstage’u z podpisem „Nigdy nie przestawaj marzyć”.
Jest to o tyle szokująca zmiana, bowiem jeszcze nie tak dawno temu dyrektor marketingu Victoria’s Secret Ed Razek na pytanie o to, czy w planach ma zatrudnienie transpłciowych modelek do pokazu marki odpowiedział „Nie. Nie sądzę, że powinniśmy. Dlaczego? Bo show jest fantazją”. Po tej wypowiedzi na amerykańską firmę wylała się fala krytyki, a słowa Razeka publicznie skrytykowały m.in. Karlie Kloss i Lily Aldridge, które wcześniej współpracowały z marką.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
zdjęcia: instagram.com/valentts
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Konkurs Epica Awards w tym roku wprowadził nową kategorię – Gender Equity. W jej ramach zostaną nagrodzone te kampanie, które poruszają problemy dotyczące praw kobiet, społeczności LGBT+ oraz tożsamości płciowej.