Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >
W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?
Marka Grześki realizuje działania komunikacyjne w kanałach social media. Jej aktywno- ści można na bieżąco śledzić na portalu społecznościowym Facebook. Profil marki na Facebooku cieszy się dużą popularnością, aktualnie ma ponad 431 tys. fanów.
Zobacz również
Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?
Obecność w social media stanowi nieodłączną część strategii marketingowej marki Grześki. Przyświeca nam cel biznesowy, czyli zwiększenie sprzedaży naszego produktu oraz wizerunkowy. Realizowane aktywności umacniają postrzeganie Grześków jako nowoczesnej marki, zapewniającej krótkie chwile codziennej przyjemności i beztroski.
Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?
W social media nie wystarczy „być”, nie wystarczy też „coś robić”. Obecność w mediach społecznościowych ma sens, jeśli marka potrafi wejść w interakcje z użytkownikami. Efektywność działań należy mierzyć przede wszystkim ich zaangażowaniem. To zaanga- żowanie jest dla nas największym wyzwaniem. Kolejnym, równie ważnym, jest utrzyma- nie tego zaangażowania. Istotny jest sposób komunikacji – język, jakim się porozumie- wamy, jak i szybkość reakcji. Użytkownik social media musi mieć poczucie, że po drugiej stronie faktycznie jest „marka”, która reaguje, odpowiada, wchodzi w interakcje oraz jest wiarygodna. Język komunikacji, powinien być spójny z charakterem marki.
Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu social media?
Social media pozwalają na interaktywną komunikację z grupą docelową, gdzie obie strony mają możliwość bezpośredniej komunikacji. Dzięki bardziej bezpośredniej komunikacji kon- sument angażuje się w życie marki, staje się jej częścią. Można więc wysunąć wniosek, że taki kontakt jest często bardziej wartościowy niż ten, z którym mamy do czynienia w przy- padku tradycyjnych mediów. W mediach społecznościowych stawiamy przede wszystkim na interakcje z konsumentami. Wywołanie i podtrzymanie zaangażowania jest znacznie prostsze w przypadku młodej grupy docelowej. Trudniej jest zaangażować osoby powyżej 30. roku życia, które korzystają z social media w innym stopniu, zakresie i w inny sposób. Nie jest łatwo „przelać” komunikację prowadzoną w kanałach tradycyjnych do starszych grup na kanały social media. Nawet wartościowy kontent przynosi słabsze rezultaty wśród tych odbiorców. Marki, które prowadzą komunikację do nastolatków, z założenia mają łatwiej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych i możliwych do przeprowadzenia w tej sferze działań marketingowych?
Najlepszym źródłem wiedzy o social media są same social media. Warto je obserwować oraz warto patrzeć na tych, którzy radzą sobie z nimi najlepiej. I tak, w przypadku Facebooka, pomocny jest raport Fanpage Trends z Sotrendera, który m.in. daje możliwość porównania fanpage’y o zróżnicowanej licznie fanów. Same kanały social media umożliwiają analizę efektywności kontentu, grupy docelowej i jej zachowań, a co za tym idzie – optymalizację budżetu. Taka analiza jest konieczna, ponieważ kanały mediów społeczniościowych bronią się przed zalewaniem użytkowników reklamami oraz mało interesującymi czy niedopasowa- nymi treściami. Ważne jest nie tylko to, co publikujemy, ale w jaki sposób i kiedy. Najlepiej skorzystać z wiedzy, którą oferują twórcy tych kanałów, ponieważ nikt nie wie lepiej od nich samych, jak te kanały się zmieniają i co się z tym wiąże dla ich użytkowników. Jeśli cho- dzi o inspirację – w świecie social media najlepiej kreować, wymyślać samemu. Inspiracją może być praktycznie wszystko, wystarczy pomysł i umiejętność przekucia go w świat marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?
Aktywności w mediach społecznościowych realizujemy we współpracy z agencją social media.
Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?
Większość budżetu dedykowanego social media przeznaczamy na aktywności na Face- booku, z czego dużo uwagi i kosztów pochłania zarówno kontent, jak i wsparcie rekla- mowe. Szacujemy, że w najbliższych latach budżet ten będzie wzrastał i będziemy korzy- stać z nowych kanałów social media.
–
Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!