TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 8): Coca-Cola

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 8): Coca-Cola
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Anna Solarek - kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola.
O autorze
2 min czytania 2015-11-25

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone? 

Obecnie w Polsce Coca-Cola obecna jest aktywnie w serwisach Facebook, Instagram, Twitter oraz Snapchat. Posiadamy także globalny kanał w serwisie YouTube.

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Staramy się być tam, gdzie nasi konsumenci i komunikować się z nimi w odpowiedni dla nich sposób. Social Media są dla nas sposobem na bezpośrednią i bliską komu- nikację, zarówno odpowiadając na pytania od fanów jak i wchodząc proaktywnie w interakcje.

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Social media traktujemy jako platformę komunikacji z konsumentami, działającą 24h na dobę i 7 dni w tygodniu, a aktywności w mediach społecznościowych są zawsze jednymi z kluczowych elementów strategii każdej kampanii czy wydarzenia, w którym uczestniczymy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z ostatnich wydarzeń wartych zwrócenia uwagi jest rozpoczęcie komunikacji na platformie Snapchat (maj 2015) oraz wakacyjna aktywacja i konkurs #DajCalusa przepro- wadzona przy współpracy największych twórców polskiego YouTube’a (lipiec-sierpień 2015). Jednym z efektow tej współpracy jest między innymi reklama video z udziałem Youtuberów (Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy oraz Ajgor), która spotkała się z wyjątkowo pozytywnym odbiorem wśród naszych konsumentów.

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Jednym z największych i zdecydowanie najciekawszych trendów widocznych coraz mocniej w ostatnich latach jest rosnąca liczba twórców treści, również wśród zwykłych konsumentów. Częściowo dzięki zmianom kulturowym, a cześciowo dzięki zwiększeniu dostępu do technologii, obecnie w zasadzie każdy z nas stał się twórcą i generujemy ogromne ilości różnego rodzaju treści każdego dnia – robiąc i publikując zdjęcia lub video, opisując nasze doświadczenia i myśli czy nawet komentując działania innych. Jest to widoczne szczególnie wśród młodszej widowni, gdzie popularne osobistości z YouTube’ czy Instagrama urosły już do rangi rozpoznawanych celebrytów, co jeszcze do niedawna było zarezerwowane dla osobistości telewizyjnych czy też gwiazd muzyki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?

Największym wyzwaniem jest komunikacja w naturalny i dostosowany do grupy docelowej sposób (szczególnie mając niejednorodnych konsumentów). Kolejnym wyzwaniem jest tempo rozwoju social mediów – sprawienie, aby komunikacja była nadal innowacyjna i wyprzedzała działalność konkurencyjnych marek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu działań w social media? Czy z powodu jakichś trudności zrezygnowali Państwo kiedyś z jakiegoś kanału lub profilu? 

Budując obecność w każdym nowym medium społecznościowym, traktujemy to jako inwestycję w przyszłość, licząc się zawsze z koniecznością nauki nowej platformy czy przejściowymi trudnościami w prowadzeniu kanału. Nie zrezygnowaliśmy jak dotąd z żadnego kanału lub profilu w social media.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media? 

Media społecznościowe są dla nas jedną z kluczowych platform komunikacji i tak naprawdę finalnie na naszą obecność w social składa się wspólna praca wszystkich osób pracujących w firmie oraz współpracujących z nami podmiotów – każdy dostarcza unikalnego wkładu.

W codziennej pracy social media dla marki Coca-Cola zajmuje się wewnętrzy dział social (CIC – Citizen Interaction Center) wspierany przez Agencję SMG Next.

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?

W tym przypadku budżet należałoby rozpatrywać w 2 kategoriach – budżet mediowy dotyczący płatnej amplifikacji (Facebook, Twitter oraz wkrótce Instagram) oraz budżet produkcyjny na przygotowanie materiałów, bieżącą obsługę i, przede wszystkim, interakcje z użytkownikami.

Chociaż mix zaangażowania i strategie promocji zmieniają się w zależności od danej kam- panii i aktywności, nie będzie zaskoczeniem, że największą część budżetu mediowego pochłania obecność na Facebooku. Po drugiej stronie natomiast mamy Snapchat, gdzie możliwości reklamowe są na tą chwilę jeszcze bardzo ograniczone i na kanale tym naj- większy nacisk kładziemy na unikalne treści i interakcje z fanami.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!