Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo. Przy wykorzystaniu tego typu opakowania śmiecenie ograniczone zostaje do minimum, nie powstają żadne odpady, które trzeba byłoby segregować czy składować, a butelkę można po prostu umyć i napełnić ponownie. Butelka zwrotna może krążyć między browarem a konsumentem nawet 25 razy bez żadnej straty dla swojej jakości, co zajmuje jej średnio około 5 lat.
Celem akcji Świąteczna Zwrotka jest edukowanie konsumentów na temat korzyści płynących z odpowiedniej segregacji odpadów. Akcja zorganizowana została już po raz trzeci, jednak w tym roku po raz pierwszy dotarła do 6 miast w Polsce. Mechanizm Świątecznej Zwrotki opiera się na prostej zasadzie – można oddać bez paragonu wszystkie butelki oraz puszki po piwie, niezależnie od marki. Za przekazane opakowania zwracający otrzymują specjalnie na tę okazję przygotowany grzaniec 0,0%, zimne piwo 0.0%, kawę lub herbatę. Za zwrot do 4 butelek lub puszek dostaniemy napój o pojemności 0,2l. Za 5 i więcej butelek lub puszek – napój o pojemności 0,4l.
Zobacz również
W strefach zwrotu na uczestników akcji czekało także wiele edukacyjnych ciekawostek dotyczących recyklingu oraz popularne retro gry w kapsle i zośkę, które zachęcały przechodniów do zwolnienia tempa i oderwania się choć na chwilę od przedświątecznych obowiązków.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podczas wszystkich trzech edycji zostało zebranych łącznie kilkadziesiąt tysięcy opakowań. Akcja skierowana jest do osób pełnoletnich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing