Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

Marketing dronowy? Ma to sens?

Marketing dronowy? Ma to sens?
Czy popularne ostatnio drony można wykorzystać do akcji reklamowych? Nie chodzi tu tylko o wykorzystanie z czysto technicznego punktu widzenia, np. do kręcenia spotów, lecz jako efektywne nośniki reklamy. Jak realizować kampanię za pomocą latających robotów? Czy ma to sens?
O autorze
1 min czytania 2015-10-07

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Zobaczmy przykłady realizowanych tego typu kampanii na świecie.

Zacznijmy od akcji, którą realizowało holenderskie zrzeszenie plantatorów kwiatów. W ubiegłym roku, w walentynki zorganizowano we włoskiej Weronie kampanię #cupidrone, polegającą na roznoszeniu róż przez różowe drony. Kwiaty były zrzucane „pod nogi” spacerującym po mieście parom oraz osobom sobie obcym.

Na początku tego roku bardzo kreatywna akcja miała też miejsce w Rio de Janeiro. Dove, znana marka kosmetyczna, dostarczała ciężarnym kobietom oraz świeżo upieczonym mamom, za pomocą dronów w postaci bocianów, pieluchy oraz kosmetyki dla niemowląt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pozostając w Brazylii, warto wspomnieć także o kampanii reklamowej firmy Camisaria Colombo, która odbyła się niecały rok temu w São Paulo. W związku z tzw. czarnym piątkiem, drony promowały wyprzedaże w biurowej dzielnicy metropolii w bardzo nietypowy sposób – latając z podwieszonymi stylizacjami.

Jak to wygląda w Europie? Dobrym przykładem może być akcja przeprowadzona w Rosji. Agencja Hungry Boys, w kampanii realizowanej dla azjatyckiej sieci restauracji Wokker, także wzięła na cel pracowników biurowców. W tym przypadku jednak roboty unosiły nad ziemią jedynie banery reklamowe. Według danych agencji, dzięki tej nietypowej kampanii sprzedaż w restauracjach wzrosła o prawie 40 proc.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tego typu rozwiązania stają się ostatnio bardzo popularne także w Polsce. Wyspecjalizowane firmy oferują usługę podwieszanych pod dronem reklam w postaci banerów. Czy jednak możliwe są w naszym kraju spontaniczne, kreatywne i oryginalne akcje marketingowe na wzór tych organizowanych we Włoszech czy w Brazylii?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nad Wisłą nie wolno latać w obszarze kontrolowanym lotnisk bez zgłoszenia i uzgodnienia z zarządzającym daną strefą. Dodatkowo zakazane jest latanie bezpośrednio nad dużymi skupiskami ludzi. Loty bezzałogowych statków powietrznych mogą być wykonywane wyłącznie w zasięgu wzroku operatora. Relatywnie rygorystyczne przepisy nie uniemożliwiają jednak wykorzystania latających robotów w akcjach promocyjnych. Pole do popisu dają wydarzenia specjalne czy eventy w plenerze np. nad akwenami wodnymi.

Póki co, latające roboty są postrzegane bardziej jako ciekawostka niż standardowy nośnik reklamy. Kampania z użyciem dronów to relatywnie kosztowne rozwiązanie. Czy jednak mimo wszystko ta forma znajdzie szersze zastosowanie w marketingu w Polsce? Czas pokaże….
 

 

Maciej Parol
Manager w agencji interaktywnej Green Parrot