Marketing przyszłości dla sektora MSP

W ostatnich latach rynek usług reklamowych uległ znaczącym zmianom spowodowanym przede wszystkim przez rozwój Internetu. Uwaga internautów skupiona jest na wielu obszarach – nie tylko związanych z rozrywką czy wiadomościami, ale także na wyszukiwaniu produktów, usług czy dokonywaniu zakupów.
O autorze
2 min czytania 2015-02-25

64 proc. użytkowników uważa, że internetowe wyszukiwarki są najbardziej zaufanym źródłem informacji (Edelman,”2015 Edelman Trust Barometer”, styczeń 2015 r.), a rozwój Internetu wpływa pozytywnie na funkcjonowanie polskiej gospodarki. 

Eniro Polska, właściciel Panoramy Firm, lidera wśród wyszukiwarek lokalnych, nieustannie inwestuje w rozwój produktów internetowych i mobilnych, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców. W swojej strategii Panorama Firm podkreśla jak ważna jest dla niej transformacja do mediów cyfrowych i całkowite odejście od tradycyjnych nośników.

„Rok 2015 jest dla nas przełomowym. Po raz pierwszy od 23 lat działalności w Polsce, całkowity przychód firmy będzie pochodził z produktów cyfrowych. Świat cyfrowy otworzył polskim firmom możliwość szerokiej prezentacji swojej działalności i usług wobec atrakcyjnej grupy klientów i użytkowników. Przyszłością wyszukiwarek lokalnych jest jeszcze większa integracja z serwisami społecznościowymi, aplikacjami tematycznymi czy modułami do rezerwacji”. – mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny Eniro Polska. „Klienci, zwłaszcza z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw, do których przede wszystkim kierujemy ofertę, zauważają te zalety i coraz chętniej sięgają po oferowaną przez Panoramę Firm kompleksową usługę. Obecnie już niemal połowa (45 proc.) naszych klientów inwestuje w reklamę pakietową, zapewniającą prezentację zarówno w Internecie, jak i w rozwiązaniach mobilnych. Co ważne, firmy mogą zmierzyć efekty wszelkich działań reklamowych oferowanych przez nas. Jako uzupełnienie wizytówki firmy w wyszukiwarce panoramafirm.pl, przedsiębiorcy inwestują w niezbędne dla nich usługi, np. przygotowanie nowoczesnej strony internetowej, prezentację video, e-mailing czy re-marketing. Wiele firm potrzebuje doradztwa w zakresie marketingu cyfrowego i naszą ambicją jest profesjonalna i pełna pomoc w tym zakresie.” – dodaje Bożena Chmielarczyk.

Całkowita transformacja do mediów cyfrowych trwała w Eniro Polska przez ostatnie 2 lata. W tym czasie odświeżono portfolio oferowanych produktów. Główny produkt firmy, generujący największe przychody i zyski – wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl – został poddany liftingowi i opracowany w technologii RWD. Integralną częścią serwisu są interaktywne mapy, które wyróżnia wysoka rozdzielczość, dokładność oraz przyjazny wygląd, a także liczne przydatne funkcjonalności. W wyszukiwarce panoramafirm.pl jest baza ponad 2,3 miliona firm, a ich dane są w 100 proc. przypisane do określonej lokalizacji na mapie. Z wyszukiwarki panoramafirm.pl co miesiąc korzysta 5 milionów Polaków. Dodatkowo, Eniro oferuje aplikację mobilną Panorama Firm oraz bezpłatną nawigację GPS, która ułatwia wyszukiwanie lokalne, prowadząc użytkownika wprost do drzwi szukanej firmy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Klienci Eniro chętnie prezentują swoje produkty i usługi w internetowej lub mobilnej wyszukiwarce panoramafirm.pl ze względu na popularność serwisu i szybki zwrot z inwestycji. Właściciele firm, zwłaszcza z sektora MSP, zdają sobie sprawę, że obecność reklamowa w wyszukiwarkach lokalnych jest dziś ważnym elementem marketingu cyfrowego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się