Marketing software – IT w służbie marketingu

Nawet najlepszy produkt czy usługa nie odniosą sukcesu, jeśli marketingowa informacja o nich nie dotrze do klienta. Sposobów komunikowania się z nim nie tylko nie brakuje, lecz jest tak wiele, że wymagają specjalistycznego oprogramowania.
O autorze
2 min czytania 2014-06-24

Rozwiązania IT przygotowane specjalnie na potrzeby handlu, przemysłu czy usług to standard już od dawna. Nieco przy okazji pojawia się kwestia informatycznego wsparcia marketingu, jednak traktowana wciąż po macoszemu, np. w formie drobnego modułu marketingowego w systemach CRM czy ERP.

Technologia to klucz

Tymczasem to właśnie marketing odpowiada za to, by informacja o produkcie czy usłudze dotarła do klienta, a więc de facto za to, czy skorzysta on z oferty. Oczywiście nie ma skutecznego marketingu bez otwartych i kreatywnych ludzi, jednak dziś to już za mało. Coraz większą rolę odgrywa rozwijająca się w olbrzymim tempie technologia. To wyzwanie, ale i ogromny potencjał, jeśli chodzi o możliwości dotarcia do klienta z przekazem marketingowym.

– Uznaliśmy, że takie czynniki jak szybkość rozwoju technologicznego, ogromna konkurencja czy mobilność klientów sprawiają, iż marketing zasługuje na zupełnie nowe podejście. Stąd propozycja marketing software. Technologia staje się kluczem do głów, serc i portfeli klientów – mówi Marcin Michalski, prezes Zarządu firmy Sagiton. Zajmuje się ona wyspecjalizowanym wsparciem IT dla działów marketingu oraz branży marketingowej (agencji reklamowych, marketingowych i PR, domów mediowych itp.). Zespół ekspertów Sagitonu ma na swoim koncie projekty zarówno dla polskiego biznesu, jak i światowych koncernów z najróżniejszych branż: motoryzacyjnej, finansowej, budowlanej, medycznej, mediów, rozrywki…

Okiełznać Big Data

Marketing software to z jednej strony rozwiązania dla odbiorcy przekazu marketingowego, np. serwisy www, w tym e-sklepy, aplikacje mobilne, reklamy w oparciu o kody QR czy technologię NFC. Z drugiej – narzędzia IT dla ludzi tworzących ten przekaz, które umożliwiają łatwe zarządzanie procesami marketingowymi, np. wprowadzaniem nowego produktu na rynek czy kampaniami reklamowymi, ale także lepsze poznanie odbiorców prowadzonych działań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dziś sformułowanie „Nie wiem, kim jest mój klient” rzadko oznacza brak informacji na temat grupy docelowej. Problemem zazwyczaj jest ogromna ilość różnorodnych danych, przyrastających w olbrzymim tempie i brak umiejętności ich wykorzystania oraz możliwości błyskawicznego reagowania na zmiany – twierdzi Marcin Michalski.

Odpowiednio przygotowany marketing software pozwala np. na wdrożenie działań Big Data Marketing, a więc wykorzystujących informacje o klientach w czasie rzeczywistym, by zwiększyć skuteczność działań marketingowych, co łatwo może przełożyć się na większe zyski. Z drugiej strony, zautomatyzowanie, a więc optymalizacja procesów marketingowych, to prosta droga do oszczędności – czasu i pieniędzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pionierski łącznik

Podejście Sagitonu, polegające na wyspecjalizowaniu się w bezpośrednim wsparciu komórek marketingowych w przedsiębiorstwach oraz firm marketingowych, jest wręcz pionierskie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zespoły marketingowe zazwyczaj kipią kreatywnością i chęcią do działania. Jednak natłok i komplikacja procesów, którymi zarządzają, stanowią częstokroć barierę nie do przebycia bez odpowiedniego wsparcia IT – zauważa Marcin Michalski.

Tymczasem innowacyjne rozwiązania marketing software z jednej strony pozwalają na optymalizację istniejących procesów marketingowych, a z drugiej – otwierają perspektywę zupełnie nowych działań z wykorzystaniem najnowszych technologii. Bezpośrednia współpraca specjalistów IT z marketingowcami prowadzi do uzyskania efektu synergii, która pozwala wznieść biznes klienta na wyższy poziom.

Szybko reagujący doradca

Jednocześnie bogate doświadczenie ekspertów Sagitonu pozwala im spojrzeć na klienta jak na organizm, w którym przebiega wiele procesów biznesowych. A zatem choć działają przede wszystkim na rzecz optymalizacji procesów marketingowych, nigdy nie rozpatrują ich w oderwaniu od pozostałych obszarów funkcjonowania firmy.

– W efekcie bardzo często sami wychodzimy z inicjatywą konkretnych działań, nie czekając, aż klient wskaże obszary, w których potrzebuje naszego zaangażowania. Stajemy się przewodnikiem po procesach biznesowych i doradcą, wskazującym punkty wymagające wsparcia czy optymalizacji – opowiada Marcin Michalski.

Marketing to także obszar, w którym czas ma krytyczne znaczenie. Doświadczenie i elastyczność Sagitonu pozwalają na bardzo szybkie rozpoczęcie prac nad projektem – już w ciągu 48 godzin od poznania oczekiwań klienta.