Stworzony przez nich poradnik wychodzi naprzeciw specyficznym potrzebom organizacji działających często w warunkach ograniczonych zasobów ludzkich i budżetowych oferując szereg konkretnych wskazówek dotyczących SEM, SEO, analityki, tworzenia treści, a także darmowych i płatnych narzędzi do działań reklamowych w sieci.
– Poradnik jest kierowany przede wszystkim do organizacji pozarządowych. Zależało nam, żeby w prosty sposób pokazać możliwości digital marketingu bez ponoszenia znaczących kosztów. W publikacji znajdziecie praktyczne informacje z zakresu SEO, reklamy internetowej oraz analityki. Są tam wskazówki, jak prowadzić tego typu działania samodzielnie, wykorzystując programy dofinansowania (np. Google Grants) lub niskobudżetowo – dodaje Weronika Węglewska-Winciałowicz, Koordynatorka projektu w ramach Grupy Roboczej SEM IAB, PPC Team Lead Bluerank.
Zobacz również
Daj się zobaczyć
Choć celem NGOsów nie jest generowanie zysków, dotarcie do osób zainteresowanych działalnością organizacji, w tym potencjalnych darczyńców, jest dla nich równie ważne, jak dla dużych brandów pozyskiwanie klientów.
– Pierwszym źródłem wiedzy jest dla większości z nas Google, z którego korzysta 96% polskich internautów. Jak przygotować stronę internetową organizacji, by Google chciało ją wyświetlać w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — doradza Daniel Jędrysik, Marketing Manager z agencji KS.
Marketing treści
Karolina Czajkowska, head of Content Marketing z agencji KS, pisze, jak stanąć na podium wyników wyszukiwania i zdobyć zainteresowanie odbiorców. Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia atrakcyjnych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści, dbających zarówno o jakość przekazu, jak i słowa kluczowe, ułatwią NGSom docieranie z przekazem do szerszych mas odbiorców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Siła link buildingu
Z artykułu Marcina Kawy, pełniącego rolę link building specialist w agencji KS, można dowiedzieć się, dlaczego link building jest taki ważny, czym są linki zewnętrzne i wewnętrzne, wreszcie – w jaki sposób organizacje pozarządowe mogą bezkosztowo pozyskiwać wartościowe linki i znacząco zwiększyć swoją widoczność w sieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Programy wsparcia dla NGO – case studies
W publikacji nie zabrakło konkretnych przykładów wykorzystania płatnych narzędzi reklamowych dla NGOsów. Prezentując kampanię dla Fundacji DKMS autorzy omówili działania oparte na synergii komercyjnych i gratnsowych kont Google Ads.
W case study omawiającym kampanię dla Fundacji TVN, Kinga Mech z agencji Sales&More pokazała jak dzięki Google Grants, dobrze dobranym narzędziom i nietypowej strategii komunikacyjnej pozyskać środki z 1,5% podatku.
Wśród autorów publikacji znaleźli się także: Iwona Kołodziej, SEM & paid social specialist z agencji Media Choice, Piotr Zaczkiewicz, junior marketing analytics executive z agencji Bluerank i czuwająca nad całością Weronika Węglewska-Winciałowicz.
Link do publikacji Grupy Roboczej SEM IAB Polska.
Zdjęcie główne: e-book „Marketing w wyszukiwarkach dla NGO”