Marketing w wyszukiwarkach dla NGO od ekspertów Grupy Roboczej SEM IAB Polska [EBOOK] 

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO od ekspertów Grupy Roboczej SEM IAB Polska [EBOOK] 
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają NGOsom co zrobić, by zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach internetowych bez ponoszenia ogromnych nakładów finansowych.
O autorze
2 min czytania 2024-02-29

Stworzony przez nich poradnik wychodzi naprzeciw specyficznym potrzebom organizacji działających często w warunkach ograniczonych zasobów ludzkich i budżetowych oferując szereg konkretnych wskazówek dotyczących SEM, SEO, analityki, tworzenia treści, a także darmowych i płatnych narzędzi do działań reklamowych w sieci.

– Poradnik jest kierowany przede wszystkim do organizacji pozarządowych. Zależało nam, żeby w prosty sposób pokazać możliwości digital marketingu bez ponoszenia znaczących kosztów. W publikacji znajdziecie praktyczne informacje z zakresu SEO, reklamy internetowej oraz analityki. Są tam wskazówki, jak prowadzić tego typu działania samodzielnie, wykorzystując programy dofinansowania (np. Google Grants) lub niskobudżetowo – dodaje Weronika Węglewska-Winciałowicz, Koordynatorka projektu w ramach Grupy Roboczej SEM IAB, PPC Team Lead Bluerank.

Daj się zobaczyć

Choć celem NGOsów nie jest generowanie zysków, dotarcie do osób zainteresowanych działalnością organizacji, w tym potencjalnych darczyńców, jest dla nich równie ważne, jak dla dużych brandów pozyskiwanie klientów.

– Pierwszym źródłem wiedzy jest dla większości z nas Google, z którego korzysta 96% polskich internautów. Jak przygotować stronę internetową organizacji, by Google chciało ją wyświetlać w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — doradza Daniel Jędrysik, Marketing Manager z agencji KS.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marketing treści

Karolina Czajkowska, head of Content Marketing z agencji KS, pisze, jak stanąć na podium wyników wyszukiwania i zdobyć zainteresowanie odbiorców. Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia atrakcyjnych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści, dbających zarówno o jakość przekazu, jak i słowa kluczowe, ułatwią NGSom docieranie z przekazem do szerszych mas odbiorców.

Siła link buildingu

Z artykułu Marcina Kawy, pełniącego rolę link building specialist w agencji KS, można dowiedzieć się, dlaczego link building jest taki ważny, czym są linki zewnętrzne i wewnętrzne, wreszcie – w jaki sposób organizacje pozarządowe mogą bezkosztowo pozyskiwać wartościowe linki i znacząco zwiększyć swoją widoczność w sieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Programy wsparcia dla NGO – case studies

W publikacji nie zabrakło konkretnych przykładów wykorzystania płatnych narzędzi reklamowych dla NGOsów. Prezentując kampanię dla Fundacji DKMS autorzy omówili działania oparte na synergii komercyjnych i gratnsowych kont Google Ads.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W case study omawiającym kampanię dla Fundacji TVN, Kinga Mech z agencji Sales&More pokazała jak dzięki Google Grants, dobrze dobranym narzędziom i nietypowej strategii komunikacyjnej pozyskać środki z 1,5% podatku.

Wśród autorów publikacji znaleźli się także: Iwona Kołodziej, SEM & paid social specialist z agencji Media Choice, Piotr Zaczkiewicz, junior marketing analytics executive z agencji Bluerank i czuwająca nad całością Weronika Węglewska-Winciałowicz.

Link do publikacji Grupy Roboczej SEM IAB Polska.

Zdjęcie główne: e-book „Marketing w wyszukiwarkach dla NGO”