Marketingowa 11: Beata Nowalska

Marketingowa 11: Beata Nowalska
– Udało mi się odnaleźć miejsce, które idealnie łączy zarówno moje kompetencje, jak i pasje – z Marketingową 11 mierzy się Beata Nowalska, Digital Content Marketing Director w Grupie Empik.
O autorze
2 min czytania 2024-08-28

>>> Sprawdź pozostałe teksty z cyklu „Marketingowa 11″.

1. W marketingu najważniejsze jest…

Umiejętne wykorzystanie jego narzędzi do realizowania celów biznesowych oraz, przede wszystkim, świadomość, że wszelkie działania kreatywne służą w bezpośrednim lub pośrednim stopniu ich realizacji. 

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

To zdecydowanie współpraca Empik Go & Oreo. Miałam przyjemność poprowadzić projekt, który po raz pierwszy kompleksowo wykorzystał możliwości Empik Go w połączeniu z ekosystemem Grupy Empik. Udało nam się przygotować kampanię, która szeroko zakrojonymi działaniami obejmowała nie tylko aplikację Empik Go, ale także salony stacjonarne Empiku oraz stronę empik.com.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowo wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

To wyzwanie nadal trwa. Stale staramy się uświadamiać klientów i partnerów biznesowych, że aplikacja z abonamentowym dostępem do audiobooków i ebooków nie kanibalizuje sprzedaży książki papierowej. Razem chcemy tworzyć rynek wydawniczy. 

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Projekt, który dosłownie przed chwilą miał swoją premierę. Mieliśmy przyjemność dołączyć do akcji „Włącz bajkę – Krasnoludki łączą pokolenia”, która została zainaugurowana z okazji 80. rocznicy obchodów Powstania Warszawskiego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wraz z organizatorami kampanii „BohaterON-włącz historię” oraz Fundacją UKOCHANI Magdaleny Różczki przygotowaliśmy projekt charytatywny z udziałem Powstańców Warszawskich. Od 1 sierpnia br. w aplikacji Empik Go można słuchać 6 bajek z czasów dzieciństwa Powstańców. Dochód z odsłuchów trafi na bezpośrednią pomoc Powstańcom Warszawskim oraz wsparcie dzieci w rodzinach zastępczych.

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

„Witaj w klubie”. Z przyjemnością obserwuję kolegów z Empiku, którzy przygotowali nową platformę stanowiącą punkt wyjścia do kompleksowej komunikacji naszego całego brandu. Jestem pod wrażeniem tego, jak zespół zadbał o każdy detal – od kontekstowego outdooru, przez spot wizerunkowy, aż po komunikację wewnętrzną w ramach różnych brandów należących do Grupy Empik. 

6. Najbardziej obiecujące trendy w marketingu, to…

AI, ale też społeczna odpowiedzialność marek, podkreślanie wartości, które za nimi stoją, odwaga w deklaracjach politycznych i światopoglądowych. To dzięki tej odwadze budowane jest realne przywiązanie do marki.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Influencer marketing. Nie zasięgi czy społeczności, które jest w stanie wygenerować i skupić dookoła siebie, bo to potrafi być imponujące, ale jego przełożenie na sprzedaż. Poprzez liczne i często nieadekwatnie dobrane kampanie reklamowe, influencerzy tracą na wiarygodności, a w efekcie współprace z nawet bardzo dużymi kontami nie dają gwarancji dobrego efektu. 

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Dobry brief, jasno sprecyzowane, ambitne cele oraz partnerstwo. Uważam, że nie da się dobrze współpracować z agencją, bez wdrażania jej w tajniki biznesu czy zasad jego funkcjonowania.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Bacznej obserwacji otoczenia. Największą inspiracją są dla mnie ludzie i ich motywacje oraz działania. 

10. Moja kampania marzeń…

Kampania społeczna skierowana do osób starszych, niedowidzących i ich opiekunów. Książka cyfrowa likwiduje bariery czytania powstające wraz z pogarszaniem się wzroku. Korzystanie z czytnika ebooków pozwala manewrować wielkością czcionki czy podświetleniem, a słuchanie audiobooków zupełnie odciąża nasze oczy. Chciałabym mieć szansę realizacji projektu z przekazem demokratyzacji literatury. Dostępność w każdym wymiarze – wieku, miejsca zamieszkania czy posiadanego sprzętu – jest dla nas w Empik Go bardzo ważna, dlatego podchodzimy do niej wielokanałowo.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Udało mi się odnaleźć miejsce, które idealnie łączy zarówno moje kompetencje, jak i pasje. Zawsze lubiłam pracę z liczbami, ale wydawała mi się pozbawiona emocji. Chciałam pracować z ludźmi oraz tworzyć coś dla nich i o nich. Marketing – a w szczególności mierzalny performance – pozwolił mi idealnie połączyć analityczne umiejętności z kreatywnością i chęcią dotarcia do użytkownika z wartościowym przekazem. 

Beata Nowalska

Digital Content Marketing Director w Grupie Empik. Z firmą związana od 2019 r. Wcześniej zdobywała doświadczenie w agencjach performance marketingu. W wolnych chwilach biega, uprawia warzywa na działce i słucha audiobooków.