TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marketingowy potencjał mariażu sztuki z inżynierią

Na festiwalu art+bits następcy Leonarda da Vinci prezentowali swoje efektowne realizacje. Kreatywni inżynierowie i twórcy z nurtu art/technology udowodnili jak piękne mogą być nowoczesne technologie.
O autorze
1 min czytania 2012-11-30

Uczestnicy katowickiego art+bits – zarówno profesjonaliści jak i zafascynowani sztuką płynącą z szeroko pojętej techniki amatorzy – eksplorowali związki między sztuką a nowoczesnymi technologiami m. in na warsztatach muzyki elektronicznej, budowania roślinno – technicznych instalacji, zajęciach z tworzenia interaktywnych przestrzeni, projektowania obliczeniowego, projekcjom na obiektach przestrzennych z uwzględnieniem ich geometrii oraz cyfrowej fabrykacji przy użyciu wycinarek i drukarek 3D. Ćwiczyć wyobraźnię i poszerzać wiedzę również można było na prelekcjach. Swą efektowną, a zarazem bardzo użyteczną wiedzą dzielili się na wykładach eksperci od art/technology z różnych krajów. O społecznym mapowaniu Londynu i projekcie Mapping for Change, który w przyszłym roku obejmie Katowice ze swadą mówiła Louise Francis. Michael Badics z Ars Electronica najważniejszej europejskiej organizacji nurtu art/technology, Adam Cooke, Elizabeth Edwards i Krzysztof Trzewiczek również opowiedzieli o otwartych na technologie i sztukę miastach oraz o wizualizacji danych związanych z metropoliami. Całość wzbogacił wernisaż z interaktywnymi instalacjami i projekcjami w katowickim Rondzie Sztuki, kinowy pokaz filmów z Ars Electronica Animation Festival oraz kończące imprezę muzyczno – wizualne party „art+beats Audiovisual Show” w Klubokawiarni Redakcja.

– Świetna, inspirująca impreza dla fanów art/technology. Otwarci i kreatywni ludzie z pasją tworzą wielki potencjał tego festiwalu – podsumowuje tegoroczne art+bits Louise Francis z Mapping for Change. – Impreza przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Zaangażowani uczestnicy, merytoryczni i pełni pasji wykładowcy oraz prezenterzy, doskonałe instalacje i innowacyjne realizacje artystyczno-technologiczne towarzyszyły nam przez całe trzy dni. Jestem wielkim optymistą, co do drugiej edycji. Liczę na co najmniej tak spektakularne doznania jakie mieliśmy już przy pierwszej – dodaje współorganizator Witold Kempa, prezes interaktywnego domu produkcyjnego Netizens. Również ekspert liderującej w światowych trendach artystycznej inżynierii Ars Electronici zachwala festiwal – Czułem na art+bits niepowtarzalną energię jaka tworzyła się z połączenia zwykle odległych od siebie dziedzin. Co ważne te dobre wibracje udzieliły się także przybyłym ludziom, którzy po raz pierwszy zetknęli się z takim otwartym podejściem do twórczości. Sztuka, technologia i marketing połączone razem umożliwiają nieskrępowaną ekspansję w nieograniczone niczym obszary kreatywności. Ale tez tworzą potencjał dla bzinesu – mówi Michael Badics.

Organizatorami art+bits festiwalu o spotkaniu sztuki i technologii były instytucje MediaLab Katowice, Katowice Miasto Ogrodów, ASP Katowice oraz interaktywny dom produkcyjny Netizens.

Oto galeria zdjęć z festiwau:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing