Marki na przełomie 2018/2019: eurobank

Marki na przełomie 2018/2019: eurobank
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2018 roku marka eurobank? Które kanały komunikacji marketingowej były dla marki najważniejsze? Jaki budżet przeznacza na działania online? Jak zmieni się to w 2019 roku?
O autorze
2 min czytania 2018-12-18

O roku 2018 dla marki eurobank opowiada Monika Talaga, dyrektor Departamentu Marketingu eurobanku, juror Effie 2018.

Największy sukces marki eurobanku w 2018 roku

W 2018 r. wystartowaliśmy z nową platformą komunikacyjną marki. Zależało nam na tym, by wykorzystując motyw wampirów, opowiedzieć o codzienności klientów banków w niecodzienny sposób. Wyniki, które udało nam się osiągnąć, świadczą o tym, że był to bardzo udany ruch.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku

Utrzymanie dynamiki sprzedaży, pomimo niższego poziomu wydatków na komunikację.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku

1. Wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej z wampirami.

2. Wdrożenie nowej strony www, bardziej przyjaznej dla użytkownika

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Akcja krwiodawstwa „Krew jest dobra”, zorganizowana z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Wrocławia

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Nowa platforma komunikacyjna przerosła nasze oczekiwania zarówno pod względem sprzedażowym, jak i wzrostu wskaźników marketingowych marki eurobanku.

Mierniki efektywności działań marketingowych

Realizację celów sprzedażowych i efektywności działań mierzymy w zależności od kanału sprzedaży oraz poziomu decyzji. Na poziomie strategicznym mierzymy ROI poszczególnych mediów, typów komunikatów. Na poziomie taktycznym oceniamy krótkoterminową efektywność działań, głównie digital, uwzględniając długość procesu decyzyjnego oraz rolę poszczególnych kanałów.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku

Niezmiennie TV, choć coraz istotniejszą rolę z roku na rok odgrywa kanał online. Dotyczy to szczególnie produktów w pełni dostępnych przez internet dla nowych klientów, np. pożyczki przez internet.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

W piłce nożnej trenerzy bardzo często postępują w myśl zasady, że „zwycięskiej jedenastki się nie zmienia”. My również będziemy trzymać się wypracowanej strategii mediowej, choć niezmiennie jesteśmy otwarci poszukiwanie i testowanie nowych narzędzi i kanałów.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Wydaje się, że na sile przybiera teraz przede wszystkim transparentność komunikacji z klientem. Znaczenia będzie nabierała komunikacja nastawiona na dialog, a nie tylko jednostronne przekazy.

Budżet na działania digitalowe

Budżet na 2019 r. będzie podobny do 2018 r. zarówno pod względem wielkości, jak i struktury. Na digital przeznaczymy około 40 proc.

Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?

Dział marketingu eurobanku składa się z 16 osób. W 2018 r. przetarg na obsługę marki eurobanku w ATL i digital wygrał Leo Burnett. Agencja BTL – MullenLowe, digitalowa – Great Open House.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Jesteśmy w trakcie hossy, więc branża ma się dobrze. Coraz częściej słyszy się jednak, że należy przygotowywać się na nadejście kryzysu, który na pewno uderzy w branżę marketingową.

Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok

  1. Umacnianie pozycji w obszarze kredytów gotówkowych.
  2. Silna pozycja na rynku pożyczek przez internet.
  3. Elastyczność w działaniu w zależności od sytuacji rynkowej.