Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki BNP Paribas opowiada Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.
Największy sukces dla marki BNP Paribas w 2019 roku
Skuteczne przeprowadzenie kampanii rebrandingowej, czego efektem jest nagroda „Zespołu Marketingowego Roku” w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2019 oraz Grand Prix w kategorii Glass i Titanium Lion na festiwalu Cannes Lions za projekt „Twój Weekend”. Dodam, że to największy sukces Polski w historii festiwalu – nigdy wcześniej żadna akcja nie zwyciężyła w tych najbardziej uznanych kategoriach.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki BNP Paribas w 2019 roku
Połączenie operacyjne z Raiffeisen Bank Polska oraz przeprowadzenie kampanii rebrandingowej, która wprowadziła pozycjonowanie globalnej marki BNP Paribas, czyli „Bank zmieniającego się świata”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3 najciekawsze akcje z 2019 roku
- Kampania „Doceniaj, nie oceniaj”, której celem było zwrócenie uwagi na to, jak niezwykle istotna jest siła pozytywnego wpływu, nasze codzienne wsparcie i docenianie innych w dążeniu do realizacji ich pasji i marzeń.
- Udział w projekcie ostatni „Twój Weekend”, poprzez który chcieliśmy zwrócić uwagę na istotny temat dotyczący równości płci i równouprawnienia.
- W związku z Prima Aprilis stworzyliśmy akcję z przymrużeniem oka pt. „Najdłuższa nazwa banku”. Teaser akcji pojawił się w portalu ASZ Dziennik, gdzie poinformowano, że tuż po połączeniu obu banków, BNP Paribas będzie nosić nazwę „BGŻ BNP Paribas Raiffeisen Polbank Cetelem Sygma Fortis Dominet Wealth Management Food & Agro Bank Polska”.
- Strefa otwarta na każdego – oznaczenie wybranych oddziałów Banku naklejką z tęczowym motywem.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Nie zaskakują nas efekty naszych akcji. Realizujemy działania, w które wierzymy i wobec których mamy określone oczekiwania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Najważniejsza jest dla nas idea i przekaz, który chcemy skierować. Kanały są pochodną tego, co i do kogo chcemy komunikować.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Planując nasze działania, nadal kluczowe będzie dla nas, aby myśleć przez pryzmat tego, co chcemy przekazać klientom oraz jakie są jego potrzeby, a nie jakim kanałem do nich dotrzemy. W BNP Paribas potrzeby naszych klientów są najważniejsze oraz odpowiednie zaadresowanie ich przez naszą markę.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Uważam, że ciekawie brzmi stwierdzenie, że jesteśmy obecnie w erze „post-digital”. Oznacza to, że musimy zdefiniować na nowo podejście do klienta i jego potrzeb, a nie skupiać się wyłącznie na pojedynczym kanale komunikacji.
Budżet na działania digitalowe
W nadchodzącym roku nie planujemy istotnych zmian w budżecie.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Mijający rok był bardzo ciekawy dla branży marketingowej i zaowocował wieloma dobrymi projektami. Według mnie na szczególną uwagę zasługują działania zrealizowane przez takie marki, jak OLX czy IKEA.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
Naszym planem na nadchodzący rok jest kontynuowanie działań, które pozwolą nam wciąż pokazywać naszym klientom wartości i poglądy marki BNP Paribas. Szczegóły już niebawem.