Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki OLX opowiada Marcin Sienkowski, head of marketing, OLX.
Największy sukces dla marki OLX w 2019 roku
Promocyjnie z pewnością była to kampania „A co gdyby?” z udziałem Janusza Chabiora. Nasze piętnowanie patologicznych zachowań i chamstwa w sieci na trzy tygodnie zawładnęło polskim internetem, a OLX dzięki tej kampanii stał się pierwszą marką na świecie, która zajęła wszystkie 5 czołowych miejsc z zestawieniu YouTube ads leaderboard.
Biznesowo (przynajmniej jeśli chodzi o te liczby, o których możemy rozmawiać) są to wyniki naszej kategorii Praca. W styczniu 2019 r., zgodnie z badaniem Gemius PBI, mieliśmy w samej tej kategorii ponad 4 mln real users.Takiego wyniku nie osiągnął wcześniej żaden serwis z tej branży.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki OLX w 2019 roku
Minąłbym się z prawdą, gdybym powiedział, że którekolwiek z wyzwań, jakie sobie stawiamy, było łatwe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najciekawsze akcje z 2019 roku
O pierwszej już wspominałem – to kampania „A co gdyby?”.
Drugą akcją, która była dla nas ciekawym i nowym wyzwaniem był projekt „Lecimy z pomocą”, czyli nasz charytatywny butik w Poznaniu. Po raz pierwszy przenieśliśmy OLXa do offline’u i stworzyliśmy miejsce, gdzie każdy mógł oddać za darmo rzeczy, których już nie używa. Rzeczy te zostały w naszym butiku wystawione na sprzedaż, a zebrana kwota podwojona i przekazana na potrzeby oddziału dziecięcego jednego z poznańskich szpitali.
Trzeci projekt, o którym z pewnością warto wspomnieć, to internetowa kampania wideo promująca we wrześniu kategorię Praca. Kampania bardzo nietypowa, odbierana przez internautów bardzo skrajnie. Jednocześnie, jak pokazują liczby, była jedną z najbardziej efektywnych kampanii spośród wszystkich, które przeprowadziliśmy.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
I ponownie pojawia się w moich odpowiedziach kampania „A co gdyby?”. Wzięliśmy na warsztat trudny temat, ale już na etapie pisania briefu było dla nas jasne, że możemy tą kampanią zdziałać coś dobrego, jednak popularność, jaką zyskały spoty, przerosła nasze najśmielsze oczekiwania.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Mocno koncentrowaliśmy się na internecie, niemal całkowicie rezygnując z telewizji. To był dla nas rok dużych eksperymentów i nieszablonowych rozwiązań.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Pozostawmy odbiorcom naszych reklam choć odrobinę niespodzianki i pozwólmy im dać się zaskoczyć w 2020 roku.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Te, które uważamy za obiecujące od zawsze – logiczne myślenie i szukanie prawdziwych, życiowych insightów.
Budżet na działania digitalowe
Powiem to samo, co zwykle: duży. I na tym poprzestańmy.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Jeśliby pozostawić ocenę tylko komisjom wydającym werdykty w różnego rodzaju konkursach, można dojść do wniosku, że najlepiej w branży nie jest. W tym roku przyznano zaledwie 5 złotych statuetek na 23 kategorie podczas gali Effie, i tylko 3 złote w 16 kategoriach na MIXX Awards. W moim odczuciu aż tak źle jednak nie jest.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
Postanowienia noworoczne rzeczywiście są trzy. Będziemy robić:
- Więcej
- Lepiej
- Głośniej