Marki na przełomie 2024/2025: PayPo

Marki na przełomie 2024/2025: PayPo
Jaki największy sukces odniosło PayPo w 2024 roku? Z jakimi wyzwaniami musiała się mierzyć marka? Jak AI wpłynęło na rozwój działań marketingowych firmy? Sprawdź.
O autorze
5 min czytania 2025-01-07

O tym, jaki był 2024 rok dla PayPo opowiada Piotr Szymczak, Chief Growth Officer w PayPo

Największy sukces marki w 2024 roku 

Niewątpliwie największym sukcesem PayPo był dynamiczny wzrost świadomości marki wśród konsumentów. Tylko w 2024 roku, niewspomagana świadomość naszej marki, wzrosła aż o ponad 140 proc. Aktualnie, już co czwarty Polak zna nasz brand, co niezwykle nas cieszy. Jeszcze bardziej cieszy nas zadowolenie naszych klientów, którzy nieustannie do nas wracają i polecają nasze usługi. Średnia ocena PayPo na Opineo to 5.0. Zaufanie, którym obdarzają nas klienci i ich lojalność to dla nas bardzo duże wyróżnienie.

Jeśli mowa o sukcesach to nie można też nie wspomnieć o wypuszczeniu na rynek karty płatniczej PayPo, która pozwala robić zakupy nie tylko w sklepach online, ale także w większości sklepów stacjonarnych. Jest to krok milowy nie tylko w rozwoju naszej firmy, ale także całej branży BNPL (buy now, pay later) w Polsce. Zmienia to dotychczasowy model zakupów stacjonarnych, pozwalając klientom robić zakupy na ich własnych zasadach. Mogą oni kupować już dziś, brać produkty do domu, a płatność za nie rozciągnąć w czasie, dostosowując ją do swoich preferencji lub możliwości. Tym samym, marka PayPo staje się szeroko dostępna nie tylko na rynku online, ale również w kanale zakupów stacjonarnych.

Tylko w ciągu dwóch miesięcy od oficjalnego udostępnienia karty, została ona wygenerowana aż przez 60 tysięcy klientów.   

Najtrudniejsze wyzwanie w 2024 roku

Wypuszczenie karty PayPo na rynek to nie tylko nasz duży sukces, ale niewątpliwie też największe wyzwanie. Wprowadzanie nowego produktu to długotrwały i zaawansowany projekt, w który zaangażowanych jest wiele różnych zespół. Ostatnie kilka miesięcy to dla nas, z perspektywy marketingowej, intensywny czas przygotowywania strategii komunikacji pod kartę, dedykowanych materiałów reklamowych na jej temat, a także planowanie pierwszych działań promocyjnych. Karta została udostępniona pierwszym zainteresowanym pod koniec września 2024 roku, a już w listopadzie ruszyła kampania produktowa pod hasłem „Są zwykłe karty i jest PayPo!”. Kampania prowadzona była w różnych kanałach, zarówno online, jak i offline. Kreacje można było zobaczyć na popularnych platformach społecznościowych, na YouTube, a także w outdoorze (np. na stołecznych przystankach autobusowych i wielkoformatowych siatkach, a także na ekranach w galeriach handlowych, m.in. w Łodzi, Krakowie, Szczecinie, Warszawie czy Katowicach). 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ze względu na to, że był to duży i zaawansowany projekt, musieliśmy być przygotowani na różne scenariusze. Finalnie wszystko poszło zgodnie z planem, a po miesiącu testów, dostęp do karty otrzymał każdy zainteresowany. Dzięki czemu mogliśmy ruszyć z szeroką komunikacją na jej temat. 

Trzy najciekawsze akcje w 2024 roku

W TOP3 najciekawszych akcji marketingowych w PayPo w 2024 roku na pewno warto wskazać tę wymienioną powyżej, czyli „Są zwykłe karty i jest PayPo!”. Od początku startu działań komunikacyjnych, chcemy pokazać klientom, że nasza karta jest inna niż tradycyjne karty kredytowe dostępne na rynku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. PayPo

Warto też zwrócić uwagę na tegoroczną kampanię „PayPo? Spoko”. To największa pod względem zasięgu kampania wizerunkowa PayPo. Spoty video emitowane były w popularnych platformach społecznościowych i VOD, a także w formie audio na Spotify. Dodatkowo, kreacje z hasłem przewodnim kampanii obecne były w różnych formatach reklamowych w outdoorze, jak np. siatki reklamowe, rowery miejskie czy tramwaje. Warto podkreślić, że to już kolejny raz, kiedy w kampanii postawiliśmy na nieszablonowe podejście i wyrazisty koncept, pokazując w krótki i prosty sposób, że zakupy z PayPo są pewne, bezpieczne, mądre i pomocne w wielu sytuacjach – po prostu SPOKO. Bardzo zależało nam, aby kampania była zauważalna, zapadała w pamięć i ucho. Z tego też względu postawiliśmy na charakterystyczny podkład muzyczny, który został skomponowany specjalnie dla nas. Akcja jest bardzo „nasza” – mówiąc to mam na myśli, że w codziennej komunikacji stawiamy na pozytywny i przyjacielski przekaz. Nie chcemy być sztywną instytucją finansową. Zależy nam, aby wzbudzać pozytywne emocje i wyróżniać się na tle naszej konkurencji. 

Z dumą możemy także powiedzieć, że w tym roku zostaliśmy sponsorem Polskiej Siatkówki, co przekłada się na to, że nasza marka obecna jest podczas wydarzeń siatkarskich w Polsce. Dzięki tej współpracy, możemy budować świadomość naszej marki wśród polskich kibiców i wzmacniać jej wizerunek, ale także wspierać jedną z ulubionych dyscyplin sportowych Polaków. 

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Debiut naszej karty płatniczej. To, że w ciągu dwóch miesięcy kartę wygenerowało aż 60 tysięcy osób jest naprawdę dużym sukcesem naszej marki. Wpływ na to miały dwie kwestie. Pierwsza to kampania, którą przeprowadziliśmy na start karty. Udało się nam dzięki niej pozyskać nowych klientów i pokazać, że na rynek kart płatniczych wchodzi coś nowego. Drugą byli nasi lojalni klienci, którzy na tę kartę czekali. W komentarzach na social media, często pytali nas, kiedy w końcu pojawi się karta. Na testy karty, na które zapisy prowadziliśmy w wakacje, zgłosiło się kilka tysięcy osób. Oczekiwania konsumentów wobec tego produktu były naprawdę duże, dlatego cieszymy się, że został on tak pozytywnie przyjęty. Szczególnie, że usługi finansowe mają bardzo wysoki próg wejścia, a zaufanie do marki w tym przypadku to podstawa. Myślę, że już dziś, dwa miesiące od debiutu karty, jesteśmy liderem wzrostu wśród produktów kartowych w Polsce.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2024 roku

Naszym głównym kanałem komunikacji jest digital. Większość działań promocyjnych opiera się o kanały internetowe – działamy na popularnych platformach społecznościowych, takich jak YouTube, VOD czy Spotify. Wynika to ze specyfiki naszego biznesu, który do tej pory funkcjonował głównie w branży e-commerce. Wspomagamy się jednak działaniami outdoorowymi.

W tym roku, kanałem, który nas bardzo pozytywnie zaskoczył był TikTok. Nasze spoty dotarły do milionów odbiorców TikToka, osiągając bardzo wysokie zasięgi i bardzo duże zaangażowanie. A to nie zdarza się zbyt często w kontekście promowanych treści.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2025 roku

Nie zdziwię nikogo, mówiąc, że będzie to wciąż digital. Natomiast, poza standardowymi działaniami performance, chcemy mocniej postawić na akcje z influencerami, konkursy z nagrodami czy współpracę w ramach różnych wydarzeń kulturowych, takich jak festiwale muzyczne czy filmowe. Ze względu na kartę, zależy nam, aby działać też bezpośrednio w sklepach stacjonarnych i przestrzeniach galerii handlowych. Mamy również kilka pomysłów na działania niestandardowe. Nasze plany na kolejny rok są ambitne i mamy zamiar skorzystać z nowych kanałów reklamowych.

Jaką część budżetu marketingowego stanowiły w 2024 roku wydatki na działania digitalowe? Czy zmieni się to w 2025 roku?

W 2024 roku około 85 proc. naszego budżetu stanowiły wydatki na działania digitalowe. W przyszłym roku zwiększymy środki na działania offline, jednak to wciąż digital pozostanie głównym kanałem, w który zamierzamy inwestować największą część naszego budżetu. 

Kto odpowiadał w 2024 roku za działania marketingowe marki? Czy zmieni się to w 2025 roku?

Nasz dział marketingu na przestrzeni ostatnich dwóch lat bardzo dynamicznie się rozwinął. Aktualnie jest już nas 15 osób. Są to specjaliści w dziedzinie performance, marketing automation, afiliacji, wizerunku czy szeroko rozumianej komunikacji. Mamy też na pokładzie swoich grafików. Bardzo dużo działań przeprowadzamy in-housowo, wykorzystując wiedzę o klientach, którą posiadamy, a także analizując nasze działania i wyciągając z nich odpowiednie wnioski. W poszczególnych aspektach współpracujemy z agencjami zewnętrznymi, np. za stworzenie idei kampanii „PayPo? Spoko” odpowiada agencja Shake the Cake, w działaniach performance wspomaga nas z kolei KERRIS, a w kwestiach PR-owych – PR Calling. 

Wpływ rozwoju AI na działania marketingowe marki

Jesteśmy na etapie, w którym AI dopiero się uczymy. Braliśmy udział w kilku szkoleniach na ten temat. Na razie wykorzystujemy narzędzia AI do pojedynczych wewnętrznych działań, optymalizując czas pracy. Wierzymy jednak, że w sztucznej inteligencji jest przyszłość i na pewno będzie to jeden z aspektów, w obrębie którego będziemy chcieli się dalej rozwijać. 

Trzy najważniejsze cele i plany marki na 2025 rok

Karta, karta i jeszcze raz karta. To wokół niej będzie się kręcił nasz najbliższy rok. Będziemy systematycznie pracować nad tym, aby zwiększać liczbę wygenerowanych kart. Zależy nam, aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość Polaków na temat rozwiązań BNPL (buy now, pay later) w naszym kraju, a co za tym idzie – wzmocnić wizerunek naszej marki. Wszystkie te cele składają się na jeden główny – chcemy być liderem płatności odroczonych w Polsce, nie tylko w sektorze e-commerce, ale w całym retailu.

PS Top NM: suszonki, czyli najpopularniejsze kampanie 2024 r.