W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil platformy Domodi.
O działaniach Domodi na TikToku opowiadają Elżbieta Janicka, Maja Ślusarczyk, Marta Namyślak, social media specialist w Grupie Domodi.
Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?
Naszym głównym celem, było poszerzenie grona odbiorców wśród młodzieży. Zaistnienie na nowej, prężnie rozwijającej się platformie, pozwala na podniesienie świadomości naszej marki. Chciałyśmy pokazać Domodi z zupełnie nowej perspektywy – nas, pracowników, czyli kim jesteśmy i jak pracujemy, oczywiście z dużą dozą humoru.
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?
Proces tworzenia zaczyna się już na etapie kreowania pomysłów. Wspólnie siadamy i przeglądamy przygotowane propozycje najnowszych trendów. Następnie myślimy, w jaki sposób możemy dany trend dopasować do nas (realiów biurowych/fashion) Warto również pamiętać, że dobór muzyki ma duże znaczenie. Lepiej wybierać tą, która znajduje się aktualnie w TOPkach. Dalej przechodzimy do działania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie jest to takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Czasami nagranie kilkusekundowego filmiku potrafi zająć godzinę! Warto w trakcie tworzenia materiału zwrócić uwagę na dobre oświetlenie oraz sprzęt, którym się nagrywa. Lepiej wyglądają filmiki w dobrej jakości. Z przydatnych rzeczy, które z pewnością ułatwią nagrywanie, to statyw i lampy. Po nagraniu przechodzimy do „postprodukcji”, czyli dodania napisów, efektów, opisu i voila.
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce.A Ty czytasz?
Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?
Jednak to, co jest nietypowe na TikToku to nagrania prezentujące „biurowe życie od środka”, pozwalamy sobie na bieganie po naszym biurze i nagrywanie filmików – to zyskuje zawsze największą popularność…oraz dziwne spojrzenia współpracowników.
Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych?
Staramy się współgrać głównie z Instagramem Domodi. Już wkrótce pojawi się nasza najnowsza akcja, dzięki której chciałybyśmy wzbudzić jeszcze większe zaangażowanie wśród naszych followersów (tych na TikToku oraz Instagramie)
Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?
Od samego początku kierujemy się jedną zasadą – podążamy za tiktokowymi trendami, ale przedstawiamy je we własnym stylu. Jeśli widzimy w danym momencie silnie wybijający się trend, staramy się nie kopiować go w stu procentach. Zawsze dokładamy zindywidualizowany element, pasujący do naszej marki lub zmieniamy trochę formę. Widzimy, że te bardziej niepowtarzalne treści mają lepszy odzew i budzą większe zainteresowanie naszych odbiorców.
Czy w planach macie korzystanie z social commerce na TikToku?
Jak na razie skupiamy się na ruchu organicznym, ale nie wykluczamy takiej działalności w przyszłości.
Czy korzystacie/planujecie skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?
W chwili obecnej nie mamy takich planów. Oczywiście nie zamykamy się na tę opcję, ale w obecnej fazie projektu skupiamy się na jego rozwoju w miarę naszych własnych możliwości. Jak już wyczerpią się nasze zasoby twórcze, to sięgniemy po pomoc z zewnątrz.
Jakie wskaźniki efektywności wykorzystujecie?
Korzystamy z panelu analitycznego, który daje nam TikTok. Niestety jest on ubogi w dane, więc w większości polegamy na naszej intuicji social mediowych ninja ;).
Czy macie przygotowaną konkretną strategię dotyczącą TikToka czy improwizujecie?
TikTok jest bardzo elastyczną platformą, która poprzez ciągłe zmiany w trendach wręcz wymusza improwizację. Co ciekawe, często te bardzo spontaniczne rzeczy okazują się dużo efektywniejsze – co widzimy po zasięgach czy liczbie lajków.
Jakich porad udzieliłybyście markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?
Idźcie w to, jeśli wiecie po co chcecie to robić. Przyda się też dystans do siebie i samej aplikacji, bo wiele firm nie traktuje jej poważnie, a ma POWAŻNIE wielkie zasięgi, które mogą Wam pomóc w rozkręceniu biznesu i dotarciu do nowych grup odbiorców. Bawcie się, eksperymentujcie i twórzcie.
O rozmówczyniach:
Elżbieta Janicka, Maja Ślusarczyk, Marta Namyślak, social media specialist w Grupie Domodi. Na co dzień pracują w dziale Social Media Performance i zajmują się prowadzeniem kanałów takich jak Facebook, Instagram i Tik Tok dla Domodi.pl i Allani.pl.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.