W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil Fundacji WOŚP.
O działaniach Fundacji WOŚP na TikToku opowiada Olga Zawada.
Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?
Celem naszego profilu, tak samo jak w przypadku innych kanałów, czyli tych dedykowanych Fundacji jak i Festiwalowi Pol’and’Rock, dążymy do tego, by budować społeczność i w pełni informować o działaniach WOŚP. Jesteśmy tam, gdzie potencjalnie mogą znajdować się nasi odbiorcy. Za pośrednictwem TikToka pokazujemy nie tylko nasze fundacyjne czy festiwalowe aktywności, zabierając widzów z nami na wyjątkową wyprawę po Finale i Festiwalu, ale też zapraszamy naszych obserwujących do obejrzenia kulis naszej pracy. Aktualnie skupiamy uwagę na pokazaniu przygotowań do Najpiękniejszej Domówki Świata i pokazaniu kulis naszej pracy przy internetowym programie nadawanym na żywo z Fundacji WOŚP, czyli Domowej Orkiestry. Promujemy zaangażowanie w nasze działania, odkrywając przed odbiorcami inną perspektywę naszej pracy.
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Podczas organizowanych przez Fundację wydarzeń pracujemy z rozbudowaną ekipą wolontariuszy, którym powierzamy prowadzenie naszych kanałów w social media. Podzieleni na nieduże ekipy, nasi wolontariusze mają okazję do tego, by realizować swój potencjał, uczyć się, – ale też uczyć nas obsługi nowych narzędzi, jakim był dla nas TikTok. Na co dzień prowadzenie TikToka łączymy z obsługą kanału Pol’and’Rock Festival na Instagramie.
Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?
Na początku zawsze jest pomysł, który często rozwijamy podczas rozmów, próbujemy, nagrywamy po kilka razy eksperymentując nie tylko z formą, ale też z treścią. Chętnie próbujemy nowych rozwiązań, obserwujemy trendy i staramy się dostosować je do naszej komunikacji. Przy tworzeniu treści zwracamy uwagę na to, by oddawały nie tylko wartości Fundacji, ale też były jak najlepszej jakości – ciekawe, zabawne, o młodzieżowym charakterze. Korzystamy z muzyki nagranej na naszym Festiwalu, którą też wydajemy, jednak nie ograniczamy się tylko do naszych kawałków. Staramy się bawić treścią, dbając jednak o klarowny przekaz.
Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?
Najlepszy jest content unikalny. Zabieramy obserwatorów za kulisy, pokazujemy wydarzenie od kuchni, a to jest zazwyczaj najciekawszym elementem naszych nagrań. Stawiamy na treść, którą sami chcielibyśmy też oglądać.
Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych?
Poinformowaliśmy naszych obserwatorów o nowym kanale na TikToku, jednak pozwalamy naszym kanałom rozwijać się organicznie.
Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?
Nad pytaniem, czym jest viral i jak go odtworzyć, łamią sobie tęgie głowy świata social mediów. Autentyczność, aktualność, wyczucie trendów, pomysł i dobry montaż oraz strona wizualna są kluczem popularności na TikToku. Jednak nie ma recepty na popularność. Algorytmy TikToka w zawrotnym tempie uczą się zachowania użytkowników tworząc konsekwentnie feed pasujący do preferencji każdego z odbiorców.
Czy w planach macie korzystanie z social commerce na TikToku?
Czy korzystacie/planujecie skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?
Gdy nasze konto na TikToku ruszyło, to zaprosiliśmy do współpracy rozpoznawalnych TikTokerów, zdając się na polecenie ekipy z polskiego biura TikToka. Możliwości, które oferuje współpraca z ekipą, którą tworzą TikTokerzy nie zastąpi jednak kluczowej roli, którą w naszej komunikacji, którą odgrywają nasi wolontariusze.
W jaki sposób dobieracie influencerów?
Zdajemy się na rady naszych partnerów oraz ekipy z biura TikToka. Ważne dla nas jest to, by osoba, z którą zdecydujemy się współpracować również dzieliła nasze wartości.
Jakich porad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?
Kluczem do skutecznej komunikacji na TikToku jest autentyczność. Nie sprawdzą się treści typowo reklamowe, wykreowane lub po prostu nieautentyczne. TikTok to okazja do zaprezentowania marki z innej, niespodziewanej strony – dając insight za kulisy działania, podzielenie się know-how, zaprezentowania potencjału osób, które naszą markę tworzą. Wyznaczenie celu komunikacji i konsekwentne zachowanie wyznaczonych standardów pozwoli na budowę wizerunku, który wzbudzi zaufanie i zainteresowanie odbiorców. Młodzież, która tworzy główną grupę użytkowników TikToka to odbiorcy wychowani w dobie Internetu, doskonale świadomi tego, jak marki wykorzystują media społecznościowe do promocji i do osiągania celów sprzedażowych. Specyfika tej grupy odbiorców sprawia, że marki rozpoczynające swoją przygodę z TikTokiem muszą nie tylko dostosować odpowiednio swoją komunikację, ale też nastawić się na interakcję z takim typem odbiorcy.
O rozmówczyni:
Olga Zawada, odpowiada za komunikację działań Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy za granicą, a także koordynację działań związanych z promocją artystów występujących na Pol’and’Rock Festival. Projekty, przy których pracowała zdobyły: 6 nagród w konkursie Złote Spinacze oraz 2 Złotych Effie. W przeszłości związana z branżą telewizyjną i serwisami VOD.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.