TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Masowa wysyłka plików – dlaczego warto wybrać SMS?

Przesyłanie plików do szerokiego grona odbiorców najczęściej kojarzy się z masową wysyłką maili. Niestandardową i skuteczną formą dystrybucji materiałów multimedialnych może okazać się… SMS.
O autorze
1 min czytania 2015-11-02

Takie rozwiązanie umożliwia usługa Rich Media SMS, która niesie ze sobą wiele korzyści płynących przede wszystkim z dużo wyższego współczynnika otwarcia (Open Rate) w porównaniu do innych narzędzi. 

Rich Media SMS to rozszerzona wersja skróconego linku, która daje nowe możliwości jego użycia. Funkcja pozwala umieścić w wiadomości krótki adres URL, który przenosi odbiorcę we wskazane miejsce – w tym przypadku do plików przechowywanych na serwerze. Przy wykorzystaniu platformy do masowej wysyłki usługa pozwala na tworzenie linków stałych, identycznych dla każdego z odbiorców (np. idz.do/sklep) lub indywidualnych (np. idz.do/xyz). Dzięki temu możliwe jest przesyłanie w formie SMS-a dodatkowych materiałów takich jak np. muzyka, grafika, video czy PDF-y.

Wykorzystanie takiego rozwiązania w SMS-ie pozwala mierzyć skuteczność działań i dostarcza wielu dodatkowych informacji o odbiorcach. Kampanie oparte na Rich Media SMS mogą zawierać takie dane jak: czas i data kliknięcia w link, system operacyjny odbiorcy (np. Android lub iOS), użyta przeglądarka (np. Chrome), a nawet rodzaj urządzenia (np. iPhone). Dzięki śledzeniu przebiegu oraz mierzeniu skuteczności wysyłki można lepiej poznać grupę docelową i efektywniej dostosować kolejne działania promocyjne. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 Platforma, która na rynku polskim umożliwia masową wysyłkę SMS w takiej formie, to SMSAPI.pl. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi przeprowadzenie kampanii Rich Media SMS jest bardzo proste i sprowadza się do wykonania kilku kroków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. Przygotowanie pliku do wysyłki. Dozwolone formaty to: TXT, GIF, PNG, JPG, MP3, OGG, MP4, PDF.
2. Zalogowanie się na koncie i uruchomienie Bramki SMS.
3. Zdefiniowanie odbiorców – najlepiej w oparciu o własną bazę kontaktów podzieloną na podgrupy.
4. Stworzenie treści wiadomości SMS.
5. Skorzystanie z funkcji Wstaw Plik (Rich Media) oraz określenie sposobu skrócenia linku.
6. Podsumowanie treści, sprawdzenie (np. testowy SMS) i wysyłka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanie Rich Media SMS niosą za sobą wiele korzyści dla marketerów i dostarczają więcej możliwości interakcji z przesłaną informacją czy reklamą. Największą zaletą przy masowej wysyłce plików za pomocą SMS-a jest szybkość odczytania wiadomości, która najczęściej wynosi poniżej minuty (w przypadku maila kilka godzin) oraz współczynnik otwarcia sięgający niemal 100% (w przypadku wiadomości mailowej około 23%).