Takie rozwiązanie umożliwia usługa Rich Media SMS, która niesie ze sobą wiele korzyści płynących przede wszystkim z dużo wyższego współczynnika otwarcia (Open Rate) w porównaniu do innych narzędzi.
Zobacz również
Rich Media SMS to rozszerzona wersja skróconego linku, która daje nowe możliwości jego użycia. Funkcja pozwala umieścić w wiadomości krótki adres URL, który przenosi odbiorcę we wskazane miejsce – w tym przypadku do plików przechowywanych na serwerze. Przy wykorzystaniu platformy do masowej wysyłki usługa pozwala na tworzenie linków stałych, identycznych dla każdego z odbiorców (np. idz.do/sklep) lub indywidualnych (np. idz.do/xyz). Dzięki temu możliwe jest przesyłanie w formie SMS-a dodatkowych materiałów takich jak np. muzyka, grafika, video czy PDF-y.
Wykorzystanie takiego rozwiązania w SMS-ie pozwala mierzyć skuteczność działań i dostarcza wielu dodatkowych informacji o odbiorcach. Kampanie oparte na Rich Media SMS mogą zawierać takie dane jak: czas i data kliknięcia w link, system operacyjny odbiorcy (np. Android lub iOS), użyta przeglądarka (np. Chrome), a nawet rodzaj urządzenia (np. iPhone). Dzięki śledzeniu przebiegu oraz mierzeniu skuteczności wysyłki można lepiej poznać grupę docelową i efektywniej dostosować kolejne działania promocyjne.
Platforma, która na rynku polskim umożliwia masową wysyłkę SMS w takiej formie, to SMSAPI.pl. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi przeprowadzenie kampanii Rich Media SMS jest bardzo proste i sprowadza się do wykonania kilku kroków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1. Przygotowanie pliku do wysyłki. Dozwolone formaty to: TXT, GIF, PNG, JPG, MP3, OGG, MP4, PDF.
2. Zalogowanie się na koncie i uruchomienie Bramki SMS.
3. Zdefiniowanie odbiorców – najlepiej w oparciu o własną bazę kontaktów podzieloną na podgrupy.
4. Stworzenie treści wiadomości SMS.
5. Skorzystanie z funkcji Wstaw Plik (Rich Media) oraz określenie sposobu skrócenia linku.
6. Podsumowanie treści, sprawdzenie (np. testowy SMS) i wysyłka.
Kampanie Rich Media SMS niosą za sobą wiele korzyści dla marketerów i dostarczają więcej możliwości interakcji z przesłaną informacją czy reklamą. Największą zaletą przy masowej wysyłce plików za pomocą SMS-a jest szybkość odczytania wiadomości, która najczęściej wynosi poniżej minuty (w przypadku maila kilka godzin) oraz współczynnik otwarcia sięgający niemal 100% (w przypadku wiadomości mailowej około 23%).