Po finalizacji transakcji do Maspeksu będzie należało 100% udziałów tej firmy. Będzie to 19 przejęcie Maspeksu w tym 9 na rynku polskim. Wadowicka spółka na rynku suplementów diety obecna jest od 14 lat z marką Plusssz – liderem na rynku preparatów witaminowych w Polsce. Sequoia specjalizuje się w sprzedaży produktów farmaceutycznych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów – niemowląt i dzieci oraz dla kobiet w ciąży. Najpopularniejszymi markami są OMEGAMED, SAMBUCOL, ENTITIS i ACTIFEROL. Rynek farmaceutyczny jest perspektywiczny i w następnych latach powinien nadal się rozwijać. Prognozowany wzrost tego segmentu w najbliższych latach to około 4% rocznie.
Maspex – właściciel m.in. takich marek, jak Tymbark, Kubuś, Łowicz, Krakus, Kotlin i Lubella – złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na zawarcie transakcji zakupu pozostałych udziałów w farmaceutycznej spółce SEQUOIA. Po finalizacji transakcji do Maspeksu będzie należało 100% udziałów tej firmy (w 2015 roku Maspex zakupił 44% udziałów).
Zobacz również
SEQUOIA ze swoimi produktami jest obecna w segmentach: suplementów diety, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego oraz leków OTC. Spółka specjalizuje się w sprzedaży produktów farmaceutycznych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów – niemowląt i dzieci oraz dla kobiet w ciąży. Jej oferta obejmuje szerokie portfolio produktów, m.in. w następujących kategoriach: infekcje i grypa, gorączka, ból, niedobór Omega-3, ochrona w antybiotykoterapii, leczenie ran, ochrona przewodu pokarmowego, alergia, odporność, niedokrwistość, profilaktyka krzywicy. Najpopularniejszymi markami są OMEGAMED, SAMBUCOL, ENTITIS i ACTIFEROL.
Krzysztof Pawiński, prezes Maspex: Po finalizacji transakcji Sequoia stanie się częścią Grupy i będzie mogła w pełni korzystać z naszych zasobów. Wspólne działanie, a co za tym idzie wykorzystanie synergii w obszarach takich, jak sprzedaż, marketing itd. z pewnością wpłynie na poprawę wyników i umocni pozycję spółki Sequoia na rynku. Segment suplementów diety to segment perspektywiczny, duża przestrzeń dla innowacyjnych pomysłów, a większość funkcji przez te produkty oferowanych, w przyszłości będzie musiała zawierać również żywność.
Rynek farmaceutyczny jest perspektywiczny i w następnych latach powinien nadal się rozwijać. Prognozowany wzrost tego segmentu w najbliższych latach to około 4% rocznie. W Polsce wskaźnik wydatków na lekarstwa per capita wynosi ok. 114 Euro, podczas, gdy średnia w Europie waha się w granicach około 220 Euro na osobę.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Będzie to 19 przejęcie Maspeksu w tym 9 na rynku polskim. Największe zrealizowane w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok), a w 2015 roku wybranych aktywów firmy Agros Nova z takim markami, jak Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. Maspex na rynku suplementów diety obecny jest od 14 lat. W ofercie firmy Polski Lek należącej do Grupy znajduje się m.in. marka Plusssz – lider na rynku preparatów witaminowych w Polsce oraz marka Prenalen obejmująca preparaty skierowane do kobiet w ciąży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing