Firma ta wyspecjalizowała się w zakresie sprzedaży produktów farmaceutycznych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów – niemowląt i dzieci oraz dla kobiet w ciąży. Oferta spółki obejmuje szerokie portfolio produktów, m.in. w następujących kategoriach: infekcje i grypa, gorączka, ból, niedobór Omega-3, ochrona w antybiotykoterapii, leczenie ran, ochrona przewodu pokarmowego, alergia, odporność, niedokrwistość, profilaktyka krzywicy. Najpopularniejszymi markami są OMEGAMED, SAMBUCOL, ACTIFEROL. Strony podpisały już w tym zakresie stosowną wstępną umowę.
Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice: „Dobre postrzeganie Spółki SEQUOIA i jej produktów na rynku farmaceutycznym, wysoka efektywność i sprawność działania, specjalizacja w atrakcyjnych segmentach to główne atrybuty, które skłoniły nas do rozważania inwestycji w tę firmę.”
Zobacz również
Jarosław Wypych, Prezes Zarządu SEQUOIA: „Celem strategicznym spółki SEQUOIA jest budowanie innowacyjnej, polskiej firmy farmaceutycznej. Inwestycja Grupy Maspex Wadowice w naszą firmę da nam możliwość dalszego dynamicznego rozwoju oraz wzmocnienia realizacji naszej strategii.”
Marcin Mierzwiński, Partner w PAAN CAPITAL: „Cieszymy się, że po ponad trzech latach naszego zaangażowania w SEQUOIA, spółka pozyska silnego partnera jakim jest Grupa Maspex Wadowice. Jestem przekonany, że wspólnie z Grupą Maspex Wadowice SEQUOIA utrzyma w kolejnych latach tak szybkie tempo wzrostu, jakie miało miejsce do tej pory.”
Rynek farmaceutyczny jest perspektywiczny i w następnych latach powinien nadal się rozwijać. Obecnie jest szóstym w Europie pod względem wartości. Prognozowany wzrost tego segmentu w najbliższych latach to około 4% rocznie. W Polsce wskaźnik wydatków na lekarstwa per capita wynosi ok. 114 Euro, podczas, gdy średnia w Europie waha się w granicach około 220 Euro na osobę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupa Maspex Wadowice jest liderem na rynku producentów soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach i na Słowacji, a także ich wiodącym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie. Jest również największym producentem produktów instant w Europie Środkowo-Wschodniej (kawa cappuccino, kakao, zabielacze, herbatki), oraz liderem na rynku makaronów w Polsce oraz wiodącym producentem w Rumunii. Grupa zajmuje również liderską pozycję na rynku dżemów, keczupów i sosów oraz jest czołowym producentem w segmencie dań gotowych i przetworów warzywnych w Polsce. W portfolio firmy znajdują się m.in. takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz. W 2014 r. przychody ze sprzedaży Grupy osiągnęły poziom ponad 3,3 miliarda zł., z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing