…finansowej, za pomocą dowolnego urządzenia i w dowolnym kanale – przez Internet, w aplikacji lub w tradycyjnym sklepie. Mastercard to pierwszy operator płatności, który wprowadza w pełni cyfrową usługę płatniczą dla konsumentów, wydawców kart i sprzedawców obejmującą wszystkie kanały i wykorzystującą najbardziej zaawansowane metody zabezpieczania płatności dostępne obecnie na rynku.
Usługa Masterpass upraszcza dokonywanie płatności niezależnie od tego, czy chodzi o zakup biletu na pociąg, podział między przyjaciół rachunku za posiłek w restauracji, płacenie za zakupy spożywcze jednym dotknięciem telefonu w sklepie, czy dokonywanie rezerwacji lotniczych.
Zobacz również
Rozwiązanie Masterpass jest obecnie wdrożone u setek tysięcy sprzedawców online na całym świecie, jak również w aplikacjach, takich jak Masabi, Office Depot i ParkMobile. Teraz, konsumenci będą mogli płacić za pomocą Masterpass również w placówkach handlowych u ponad 5 milionów akceptantów w 77 krajach na świecie, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. Początkowo, rozwiązanie będzie dostępne dla użytkowników smartfonów z systemem Android w Stanach Zjednoczonych.
Za pośrednictwem banku wybranego przez klienta
Usługa Masterpass oferuje wydawcom Mastercard wyjątkowe możliwości – dzięki niej mogą udostępniać klientom rozwiązania dostosowane do w pełni cyfrowych płatności pod swoją własną marką. Ponad 80 milionom kont bankowych zostanie udostępniona możliwość podłączenia usługi Masterpass, w miarę jej stopniowego wdrażania na całym świecie.
Rozszerzone funkcje płatności cyfrowych pomogą wydawcom wyróżnić na rynku swoje dotychczasowe produkty, np. mobilne aplikacje bankowe, poprzez integrację funkcji płatności cyfrowych z nowymi usługami, takimi jak alerty o zakupach czy płacenie za pomocą punktów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Do grona partnerów, którzy jako pierwsi umożliwią milionom klientom korzystanie z rozszerzonej usługi Masterpass, należą Ally Bank, Associated, Bank of America, Bank of the West, BMO Harris Bank, Capital One, Central Bank, Citi, Fifth Third Bank, First Hawaiian Bank, First Tech Federal Credit Union, Key Bank, People’s United Bank, Security Services Federal Credit Union, SunTrust i Virginia Credit Union. Dzięki kilku warstwom usług, takich jak tokenizacja, identyfikacja banku i weryfikacja tożsamości posiadacza karty, usługa Masterpass wykorzystuje najbardziej zaawansowane zabezpieczenia dostępne obecnie na rynku, aby chronić klientów przed oszustwami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwsze wdrożenia rozwiązań dostępnych dzięki rozszerzonej usłudze Masterpass rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu u wydawców kart w Stanach Zjednoczonych. Do końca 2016 r. konwergentne rozwiązanie Masterpass zostanie wprowadzone na pierwszych rynkach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Globalne wdrażanie rozszerzonej usługi Masterpass w Ameryce Północnej, Europie, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz na Dalekim Wschodzie będzie kontynuowane w 2017 r.
„Mając na uwadze oczekiwania miliardów posiadaczy kart na całym świecie, współpracujemy z wydawcami, aby zapewnić klientom cyfrową podstawę dla bezpiecznych i wygodnych płatności zarówno obecnie, jak i w przyszłości” — powiedział Craig Vosburg, prezes Mastercard na region Ameryki Północnej. „Rozwój usługi Masterpass stanowi następną fazę naszej infrastruktury cyfrowej, a zarazem istotną fazę rozwoju naszego przedsiębiorstwa.”
Ewolucja tożsamości marki
Digitalizacja procesów handlowych i ciągłe podłączenie konsumentów do Internetu przyspieszają cyfrową transformację, której efektem będzie coraz mniej widoczny proces płatności. Aby odzwierciedlić gotowość na tę transformację, Mastercard zmienia tożsamość marki. Zostanie ona uproszczona, unowocześniona i zoptymalizowana pod kątem coraz bardziej cyfrowego świata. Ewolucja tożsamości marki rozpocznie się od nowego logotypu marki i stopniowo wprowadzi przyszłościowy, elegancki i globalny wizerunek marki do wszystkich punktów płatniczych na całym świecie.
„Mastercard to jedna z tych wyjątkowych marek, które są od razu rozpoznawane na całym świecie” — powiedział Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Mastercard. „Aby odnosić sukcesy w nowym, szybko ewoluującym świecie cyfrowym, musimy unowocześnić i udoskonalić naszą markę oraz nadać jej prosty i elegancki wygląd, zachowując jednocześnie jej rozpoznawalność”.
Zmiany związane z tożsamością marki zostaną uwzględnione we wszystkich produktach, komunikatach i działaniach firmy, począwszy od marki Masterpass jeszcze w tym miesiącu, a następnie Mastercard na jesieni tego roku.