W dniach 1-3 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą odbędzie się Pol’and’Rock Festival (wcześniej Przystanek Woodstock), jeden z największych festiwali muzycznych w Europie, organizowany przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Mastercard po raz ósmy z rzędu wspiera festiwal i tradycyjnie przygotował dla uczestników wiele niespodzianek. Na szczególne wrażenia mogą liczyć osoby niesłyszące, które dzięki nowoczesnym technologiom będą mogły doświadczyć koncertów na żywo jak nigdy dotąd.
Muzyka bez barier
Zobacz również
W strefie Mastercard na terenie festiwalu, osoby niesłyszące będą mogły wypożyczyć specjalne plecaki, które umożliwią im odczuwanie dźwięków. To autorskie rozwiązanie – Sound Touch Set – powstało na bazie kilku elementów: plecaka z wbudowanymi subwooferami, słuchawek z przewodzeniem kostnym oraz przekaźników transmitujących muzykę na żywo bezpośrednio z reżyserki dźwięku. Rozwiązanie stworzone we współpracy z Dentsu Maker Lab wykorzystywało drgania przenoszone na plecy uczestnika oraz kości czaszki (jako system rezonatorów dźwięku), zapewniając niepowtarzalne wrażenia odbioru muzyki na żywo poprzez całe ciało odbiorcy. Po raz pierwszy rozwiązanie to było testowane na ubiegłorocznej edycji Pol’and’Rock i skorzystało z niego kilkadziesiąt osób, których emocje były nie do opisania. Stanowisko ze specjalnymi plecakami będzie czynne każdego dnia festiwalu, od pierwszego do ostatniego koncertu, a personel tam pracujący będzie posługiwać się językiem migowym.
Strefa Mastercard i wieża wysokości 6-piętrowego budynku
Strefa Mastercard tradycyjnie będzie znajdowała się w samym sercu festiwalowego miasteczka, naprzeciwko Dużej Sceny. Wzorem ubiegłego roku stanie w niej multimedialna wieża, która tym razem będzie jeszcze wyższa, osiągając 17,5 metra wysokości. Zyska także nowe funkcje – poza podstawowymi informacjami, jak data, godzina czy pogoda będzie można znaleźć na jej ekranach wszystkie istotne informacje festiwalowe, jak line-up, bieżące ogłoszenia i live streaming ze scen. Natomiast w ramach obchodów 25-lecia festiwalu, wyświetlane będą archiwalne zdjęcia z wcześniejszych edycji. Festiwalowicze będą też zachęcani do dzielenia się własnymi zdjęciami i wyświetlenia ich na wielkim ekranie. Wystarczy, że opublikują je na Facebooku lub Instagramie z hashtagami #wiezamastercard i #25latfestiwalu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kolejną atrakcją z okazji świętowania 25-lecia festiwalu będą codzienne reportaże, emitowane w festiwalowym radiu na terenie miasteczka. Będzie je prowadził Piotr Firan, dziennikarz Polskiego Radia, znany m.in. jako prowadzący „Czatu Czwórki”. Reporter będzie rozmawiać z festiwalowiczami, którzy podzielą się swoimi wspomnieniami z poprzednich edycji wydarzenia, jak i wrażeniami z tegorocznego Pol’and’Rock.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bezcenna wycieczka za kulisy festiwalu
Uczestnicy programu Mastercard Priceless Specials będą mogli w tym roku zamienić zebrane punkty na wyjątkową wycieczkę za kulisy tego ogromnego muzycznego przedsięwzięcia. „Backstage Tour” to niepowtarzalna okazja do obejrzenia zaplecza technicznego najpiękniejszego festiwalu świata. Uczestnicy wycieczki będą mieli możliwość podejrzeć z głębi sceny występujące zespoły, wejść do wnętrza wozu realizacyjnego, zobaczyć centrum dowodzenia festiwalem i wiele innych ciekawych miejsc. W programie zwiedzania znajduje się również strefa artystów oraz przyczepa głównego dyrygenta festiwalu – Jurka Owsiaka. Okazję do wygrania takiej wycieczki będą mieć również festiwalowicze, którzy wezmą udział w konkursie Mastercard, który odbędzie się drugiego dnia festiwalu. Szczegóły zabawy zostaną ogłoszone dzień przed startem konkursu na Facebooku marki.
– Co roku staramy się coraz bardziej zaskakiwać uczestników Pol’and’Rock i dostarczać im bezcennych emocji. Zależało nam, by tegoroczna edycja festiwalu pozwoliła cieszyć się muzyką wszystkim w równym stopniu i bez barier. Mamy nadzieję, że udogodnienia, które przygotowaliśmy dla osób niesłyszących pomogą im czerpać jeszcze większą radość z bycia częścią tego muzycznego święta – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
fot. Bartek Muracki