TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mastercard rusza z akcją :DobryZnak

Firma Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa uruchomiła platformę dobryznak.org skierowaną do właścicieli małych firm.
O autorze
2 min czytania 2018-07-27

fot. andrzejrysuje.pl

Dla najemców i właścicieli lokali użytkowych najważniejsza jest widoczność prowadzonego biznesu, która ma bezpośredni wpływ na liczbę klientów. W walce o wyróżnienie się na tle konkurencji przedsiębiorcy często inwestują w kolorowe, duże szyldy, naklejki na witrynach, potykacze i inne elementy promocyjne. Efektem takich działań jest estetyczny bałagan, który nie przysparza przedsiębiorcom przyjaciół zarówno wśród mieszkańców, jak i urzędników.

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować tę sytuację, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

„Wspieramy przedsiębiorców nie tylko w zakresie udostępniania rozwiązań płatniczych, ale też w sprostaniu innym wyzwaniom. Jednym z nich jest postrzeganie firmy. Atrakcyjna witryna zachęci większą liczbę klientów do wizyty w lokalu, co z kolei znajdzie swoje przełożenie w większych zyskach przedsiębiorców. Do wyższych przychodów może przyczynić się też udostępnienie płatności bezgotówkowych. Jak pokazują badania Mastercard, 65% polskich konsumentów deklaruje, że poleciłaby znajomym miejsce, w którym zacznie być akceptowana płatność kartą. 52% wskazuje, że częściej zacznie korzystać z usług takiego miejsca, a 33% jest skłonna w nim wydać więcej ” – mówi Marta Życińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji startuje również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. Ich właściciele znają się i dyskutują o cieszącym się złą sławą wyglądzie tej części miasta. Widzą potrzebę zmiany, ale nie wiedzą, jak jej dokonać. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Więcej informacji o kampanii znaleźć można na stronie dobryznak.org.