fot. andrzejrysuje.pl
Dla najemców i właścicieli lokali użytkowych najważniejsza jest widoczność prowadzonego biznesu, która ma bezpośredni wpływ na liczbę klientów. W walce o wyróżnienie się na tle konkurencji przedsiębiorcy często inwestują w kolorowe, duże szyldy, naklejki na witrynach, potykacze i inne elementy promocyjne. Efektem takich działań jest estetyczny bałagan, który nie przysparza przedsiębiorcom przyjaciół zarówno wśród mieszkańców, jak i urzędników.
Zobacz również
Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować tę sytuację, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.
„Wspieramy przedsiębiorców nie tylko w zakresie udostępniania rozwiązań płatniczych, ale też w sprostaniu innym wyzwaniom. Jednym z nich jest postrzeganie firmy. Atrakcyjna witryna zachęci większą liczbę klientów do wizyty w lokalu, co z kolei znajdzie swoje przełożenie w większych zyskach przedsiębiorców. Do wyższych przychodów może przyczynić się też udostępnienie płatności bezgotówkowych. Jak pokazują badania Mastercard, 65% polskich konsumentów deklaruje, że poleciłaby znajomym miejsce, w którym zacznie być akceptowana płatność kartą. 52% wskazuje, że częściej zacznie korzystać z usług takiego miejsca, a 33% jest skłonna w nim wydać więcej ” – mówi Marta Życińska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe.
W ramach akcji startuje również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. Ich właściciele znają się i dyskutują o cieszącym się złą sławą wyglądzie tej części miasta. Widzą potrzebę zmiany, ale nie wiedzą, jak jej dokonać. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku.
Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.
Więcej informacji o kampanii znaleźć można na stronie dobryznak.org.