Zakupy na raty w kilka sekund
Usługa „Płać w ratach” dostępna jest z poziomu terminalu płatniczego, a skorzystanie z niej zajmuje zaledwie kilka sekund. Wystarczy podążać za pojawiającymi się komunikatami i zdecydować, czy zakupy rozłożymy na 3, 6 lub 12 równych, miesięcznych rat. Po wyborze jednej z opcji na terminalu wyświetli się łączna kwota zakupu, wysokość pierwszej raty oraz łączna kwota do spłaty. Decyzję o skorzystaniu z finansowania klient potwierdza zielonym przyciskiem. Kredytu udziela bank będący wydawcą karty, na określonych przez siebie warunkach finansowych. Póki co jest to Bank BNP Paribas.
Zobacz również
Eurocash Cash&Carry jest pierwszą siecią z branży handlu hurtowego, która udostępnia swoim klientom usługę Mastercard „Płać w ratach”. Pierwszych 500 osób, które skorzysta z usługi do końca kwietnia, otrzyma dodatkowo 150 zł na swoje zakupy.
– Naszym klientom, czyli głównie właścicielom lokalnych sklepów w całej Polsce, staramy się oferować nie tylko produkty w konkurencyjnych cenach, ale też usługi i narzędzia, które realnie pomagają rozwijać ich biznes. To również misja całej Grupy Eurocash, która od 25 lat wspiera polski handel niezależny. W naszej opinii możliwość rozłożenia na raty kosztów swoich zakupów w hurtowni, dosłownie w kilka sekund, to duża wygoda i możliwość zaopatrzenia swojego sklepu w potrzebne produkty dosłownie „od ręki”. I, co ważne, nie jest to ostatnia innowacyjna usługa, które wdrożymy w naszych hurtowniach w 2021 r. – mówi Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu Eurocash Cash & Carry (Grupa Eurocash).
Polacy zainteresowani usługą „Płać w ratach”
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Dotychczas przedsiębiorca, który chciał odroczyć płatność za zakupy, mógł skorzystać z karty kredytowej lub z kredytu ratalnego. Nowa usługa Mastercard łączy zalety obu tych rozwiązań: pozwala skorzystać z finansowania niemal natychmiast, bez potrzeby dopełniania formalności czy czekania na decyzję kredytową, a jednocześnie umożliwia rozłożenie płatności na równe raty, co jest dla klienta rozwiązaniem przejrzystym (zna finalny koszt zakupu) i prostym do zrozumienia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Płać w ratach” od Mastercard to odpowiedź na zapotrzebowanie Polaków, którzy deklarują, że chcą mieć możliwość podjęcia decyzji o rozłożeniu płatności na raty w chwili zakupu. Badanie opinii przeprowadzone przez Kantar TNS wśród posiadaczy kart płatniczych w Polsce potwierdza ich zainteresowanie nową usługą. Niespełna połowa (44%) z nich chciałoby z niej skorzystać, a dodatkowo oceniają oni, że oferta „Płać w ratach” to propozycja atrakcyjna (72%), zrozumiała (75%) i unikatowa (56%).
Do tej pory Polacy najczęściej rozkładali na raty płatności za sprzęt elektroniczny, AGD czy RTV i wymagało to zawarcia umowy o kredyt konsumencki. Nasza nowa usługa zmienia zasady gry. Pozwala płacić w ratach bez zbędnych formalności, dzięki czemu ma szansę upowszechnić się także w innych kategoriach zakupowych, takich jak na przykład odzież, a nawet artykuły spożywcze i inne produkty codziennej potrzeby. Potwierdza to nasza najnowsza współpraca z Eurocash Cash & Carry, dlatego tym bardziej się z niej cieszymy – komentuje Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Multifunkcjonalność terminali PeP
Za wdrożenie rozwiązania „Płać w ratach” w hurtowniach Eurocash Cash & Carry odpowiedzialni są eksperci Polskich ePłatności. Trwający już proces implementacji nowej usługi polega na aktualizacji oprogramowania urządzeń oraz szkoleniu personelu.
– Naszą wizją jest dostarczanie terminali, które zapewniają szereg komplementarnych usług, wychodzących ponad podstawową obsługę kart płatniczych. Pamiętajmy o tym, że dziś nie są to tylko urządzenia umożliwiające jedynie płatność bezgotówkową, ale przede wszystkim oferujące liczne udogodnienia klientom, jak i sprzedawcom. Nowa funkcja została zaprojektowana w taki sposób, aby klient mógł w zrozumiały sposób przejść przez proces akceptacji, wybierając metodę płatności i liczbę rat dopasowaną do swojego budżetu, co w okresie pandemicznym ma szczególne znaczenie – wyjaśnia Maciej Nowosielski, wiceprezes Zarządu Polskich ePłatności.
„Most” łączący banki i detalistów
Dzięki opcji „Płać w ratach” wydawcy kart płatniczych otrzymują możliwość szybkiego udostępnienia nowej usługi kredytowej w tysiącach punktów sprzedaży z różnych kategorii zakupowych. Z kolei detaliści zyskują nowy sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego. I dla jednych, i dla drugich nowa usługa jest prosta w uruchomieniu i obsłudze. Jest to możliwe dzięki wsparciu agentów rozliczeniowych oraz częściowo samoobsługowemu modelowi sprzedaży, gdzie klient podąża za prostymi komunikatami, które wyświetlają się na terminalu płatniczym lub w formularzu płatności w sklepie online. Więcej informacji o usłudze można znaleźć na stronie https://www.mastercard.pl/pl-pl/raty.html.